Tänk om inte OM fanns!

Ibland finns de för mycket tid till att fundera på saker och ting här i livet. Fast om jag blir något vettigare utav det, det vet jag väl inte direkt.

Egentligen så bryr jag mig inte om det längre för fem öre och nu är det som det är, kanske att det tom är till det bättre. Men ibland så bara undrar man varför och hur tänkte personen. Antagligen inte alls har de ju visat sig. Men ja skulle bara vilja ha en vettig förklaring till saker och ting då jag gav upp kanske mycket i mitt liv. Han också trodde jag, men jag vet ju egentligen inte heller om det stämmer.

Allting ont brukar alltid föra något gott med sig sa min pappa och det stämmer väl då jag fick tag i en kanon bra lägenhet efter all skit. Jag trivs kanon i den och kunde inte fått det bättre, lägligt sätt. Men...

Man är ju alltid sugen på att se något nytt och de hade faktiskt vart himla skoj och se en ny stad och bosätta sig i. Här har jag inte speciellt många vänner jag umgås med så en flytt skulle väl egentligen inte innebära att ja blir så mycket mer ensamare än vad man är nu heller egentligen. Men de är ju endå så att här hemma har man tryggheten, jag har min familj jag har en häst jag sköter om och som är endel utav mitt liv. Visst de finns ju hästar på andra orter också, de säger jag ingenting om. Men jag har ju det rätt bra som jag har det nu.

Jag har ett fast jobb att gå till varje dag, dvs en trygghet i vardagen. I dagens läge säger man ju inte upp ett fast jobb bara sådär innan man vet med säkerhet att man har något annat att klampa in i.

I denna byhåla känner alla alla, så att försöka hitta en vettig Karl funkar inte här heller. Jag är måttligt less på distansförhållanden och det funkar inte med allt åkande hit och dit.

Så bara för en sådan sak vore en annan stad kanske också lämplig...

Ska nog snöra på mig joggingskorna och gå ut på en långpromenad och fundera lite till om livet. Hade vart trevligt med sällskap men är man ledig mitt i veckan såhär så är de ingen annan som är det bara för det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0