Vad är de för fel på folk?

Idag när jag och Frida va ute och red så mötte vi på två person som är högt avskyvärda i mina ögon numera och vi fick minsann höra ett och annat.

Jag har träffat på denne dam en gång förut och fick då minsann också höra att vi förstör så himla mycket när vi är ute och rider och då berättade hon för mig näa ja frågade vart vi skulle rida? Jo, i elljusspåret som enligt mig om något är till för motionärer.

Denna gång kommer han fram och ställer sig mitt på stigen och ber oss gå därifrån, jag vart så förbannad så ja öppnade käften och berättade för honom att vi
MINSANN HAR TILLÅTELSE FRÅN MARKÄGAREN ATT RIDA JUST DÄR VI RIDER.
Då öppnar kärringen käften att dom vela inte ha oss där och ingen annan heller. Vi skulle rida på dom andra vägarna mitt på vägen för att göra så liten skada som möjligt.

Då kunde ja inte hålla mig längre och sa att ni är för fan dumma i huvudet! Då säger han till mig att om ja kan allemansrätten. Och de kan ja väl erkänna att de kan ja inte fullt ut mer än att man ska ha respekt för naturen.

Han ställer sig brevid mig och Jolly och som hon är så har hon svårt att stå still och även står typ inne bland träden så ja säger till honom att om du inte flyttar dig så får du en häst på dig. Då backar han och frågar mig vad jag heter. Först säger jag att de har du inte med att göra, men så säger jag mitt namn och sen går han bort till Frida och ställer sig mitt framför henne och Dennis med en spade i händerna och frågar vad hon heter.

Säger till Frida att nu går vi för detta behöver vi inte lyssna på något mer, men tror ni att han flyttar på sig?? Får säga till Frida att lugna sig för annars får vi väl de på oss också att vi gått över människan. Tillslut ställer han sig åt sidan så hon kommer förbi och vad tror ni idioten gör? Han tar upp spaden som att han ska slå Dennis.

Då jävlar vart ja förbannad och sa att slår du min häst då jävlar!!

När ja nu kom hem slog jag på datorn på en gång och sökte på allemansrätten. 


Rider du på samma plats flera gånger måste du ha markägarens tillstånd att rida. Skaderisken är för stor.

Motionsspår och vandringsleder är till för vandring och motion till fots. Däremot finns inget allmänt förbud att rida på motionsspår och vandringsleder.

Som ja sa tidigare så har vi fått tillstånd att rida där vi rider. Kan också tillägga att de satt upp skyltar i hela skogen förut att vi inte skulle rida på markerade motionsspår som de snitslat ut, vilket är överallt på dennes gubbes mark.

Vad denna gubbe som tydligen kunde allemansrättens regler så jäkla bra missade var: 

Terrängkörningslagen förbjuder med vissa undantag körning på barmark i terrängen med motordrivna fordon. Förbudet är till för att skydda naturen. Förbudet gäller även markägaren själv.

Bredvid dom så stod de en fyrhjuling med släp.

Jag var så jävla arg när ja gick därifrån så ja skakade!

I D I O T E R!


Kommentarer
Postat av: iana

Med tanke på att han hotade att slå hästen tycker jag att ni ska ta reda på namn på gubben, nästa gång är det er han hotar och då är det bara att skyffla in en polisanmälan!

Jag hoppas innerligt att jag stöter på honom... ;) he he!

2011-11-06 @ 20:26:59
URL: http://illiyena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0