Skii rock 2011 - En grymt rolig helg!

De började på torsdagen med att knäppa första ölen påväg upp vid halv två tiden därefter har vi levt i ett enda stort alkoholrus hela helgen tror jag. haha.

Jag, Linda, Pernilla och Per var dom första som kom upp, roade oss med att spela kort och invänta fler av folket i stugan.



På kvällen hamnade vi på högfjällshotellet där Rydell & Qvick spelade. Men inte va de mycket folk den kvällen heller, vi stod typ ensama på dansgolvet. Gick därifrån redn vid Ett. Får ett samtal mitt i natten, de va min kusin som hade lite problem med att hitta hem. Haha. Tillslut hade han hittat en taxi som körde han de 200 metrarna som tydligen fattades för att va hemma vid stugan.

Fredagen spenderade vi på experium, alla utom Linda som låg hemma kvar i stugan bakis. Jag hade förväntat mig något mer WoW än vad de var. Fanns två rutchekanor (stavas?) och pooler och en utepool. Surfingen fick man betala extra för att göra, men ja kände att talangen hade inte funnits där endå så jag sket i det. Sara och Pernilla tog mod till sig i alla fall. Martin hade ju redan tjuvtränat så de va ju fusk. :P

Satt oss i relaxen i x antal timmar och när vi såg ut som russin hela högen gav vi upp och åkte tillbaka till stugan.

Kvällen spenderades bara vid stugorna då de va ingen av oss som va sugna på att gå ut.

Grillade massa god mat och fortsatte drickandet, eller de hade väl pågått hela dagen i stort sett. Allt för att inte vakna till och känna att man egentligen inte mår bra.



Grillkungarna!



Mee, Sus and Andreas



Kunde tydligen va farligt och bränna sig :P

Kvällen innehöll även kubb, men eh hm ja. Jag ingick inte i de lag som vann någon av gångerna. haha




Blev långt in på natta innan man somna även denna natt och på lördagen kändes de som att de va nog, men va bara å köra på. Dagen innehöll snowbordtävlingar och kan väl inte påstå de va allt för spännande. Vart afterskii på wärdshuset i Tandådalen efteråt innan vi skulle bege oss till ica och handla mat för kvällens grillning. Maten som vi hade kvar va vi ju så smarta och käka upp på natten. Och tror ni de fanns nå mat kvar på ica, de va ganska så jätte tomt på de flesta hyllorna. Slutade med att jag och Krille va dom som stod utan mat och fick låna ihop till en middag. haha.

Lördag kväll hade vi köpt biljetter till nå grejs i tandådalen men de sög kom vi fram till allesammans så de vart färd till högis igen. Lyckades smita in gratis så vart väl en billig afton ändå. Hängde in jackan och skulle gå på toa med Sara och i handen hade jag bankomatkort och brickan till jackan. Väl på toa tappade jag brickan så att den ramlade under till den andra toan. Gjorde klart de ja skulle och skulla så fint vänta gå och ta brickan, men då var de någon jävel som hunnit tagit den! Fan va arg jag vart. Gick ner och prata med han i garderoben och som tur va så kom han ihåg mig och gick och plokade fram jackan direkt och gav mig en ny provisorisk lapp och la jackan åt sidan. När ja väl skulle gå hem sen så hade ju Sara tagit lappen och henne orkade jag inte leta efter. Men ja lyckades få ut den ändå, bara för att jag va så trevlig. ;) Vägen hem blev lång, vi råka gå åt fel håll. Men tillslut så när vi både bestigit stock och sten hittade vi vårt hem.

Söndagen va man inte lika kaxig längre när man skulle återgå till verkligheten igen. De vara bara att upp och städa och bege sig hemåt. Skönt och komma hem i tid, klockan va typ tolv. Men då dog jag några timmar innan de bara var att bege sig till stallet och rida en vända. Fyllestyrning på häst kändes de som. haha.

Haft en grymt rolig helg och tack alla inblandade!



Trodde jag skulle vara död i morse men tog mig till jobbet men fick lika fort åka hem igen typ. Haft så jäkla ont i ögat hela dagen så har fått legat i mörkaste mörker för att slippa se ljus. Blir så fruktansvärt ljuskänslig. Ringde till Falun och kors i taket så fick jag en tid nästa vecka så de fick kolla. Eventuellt att de skulle sätta in en lins som skyddar så de får chans att läkas en gång för alla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0