Jag är ny i den här världen!

Igår efter jobbet så var jag och handlade och när jag stannar upp vi d laktoshyllan och står och tittar så står det en dam brevid mig. Hon börjar snacka och tycker de låter som hon frågar något så jag sa.

Ursäkta men undrade du något?

Hon frågade vilken yoghurt som va godast utav de två hon hade i handen. Jag brukar äta den sa jag. Men är ganska ny inom de här så har inte sån bra koll. Sen drog hon igång sitt livs historia.

Damen var 80 år gammal och frisk som en nötkärna. Hon hade barnbarn som bodde i Florida och dit brukade hon då minsann åka själv. Hon flög hot och dit och bytte plan åkte på kryssning och sen besökte honom.

Det var trevligt att prata med dig sa hon, sen gick hon.

En riktig krut tant med andra ord.

Jag hoppas man får bli så när man blir gammal.

Men dit är de ju långt, för oj så ung man är än ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0