Aha upplevelse..

Vaknade ganska så pigg när klockan ringde sju i morse, men så tänkte ja bara lite till. Ja ska fan sluta med de där. Bara lite till blev en hel timme till, sen va man inte så pigg längre! Har jobbat mellan 9:00 - 15:30 idag sen va de raka vägen upp till stallet för klockan fyra skulle vi bygga fram hinder och hästen skulle hinnas borstas också.

Idag kändes de verkligen kanon på träningen och de va som att sitta på en helt annan häst. Vi travhoppade enbart idag och hon har alltid legat på massor mot hindren. Men så idag provade vi något nytt. Trav emot sakta sakta sen ner till skritt några steg för att sedan lungt lungt trav igen och sen hopp. Hon väntade peppar peppar 95 % av gångerna väldigt bra och höll sig lugn. Jag fick tom lov att driva fram henne, något man aldrig vart van med att göra förr. Då har man enbart hållt i och tappat benen. Tusse sa att hästar är inte så dumma och man kan lätt programera om dom. Man hade ju trott lite att hon är såhär och bara finna sig i de, men se vad lite prövning kan ge resultat. Nu är de bara att kämpa på. De kanske finns hopp om oss ändå.  :P

Frisk från magsjuka och feber och allt elände, men magen känns väldigt konstig. Uppblåst och idag gjorde den väldigt ont. Vet att jag är känslig mot laktos och äter varje morgon fiberhavregrynsgröt med laktosmjölk. Men sen kan ja fuska, eller kan och kan. Jag vet att jag gör de! Och tack vare de känner jag mig uppblåst emellanåt. Men dessa dagar har jag knappt ätit något och inget som kan innehålla laktos. Wierd!

I morgon anländer gäster. Dax att få fingrarna ur och städa igen de sista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0