De blir aldrig som man tänkt sig...

Vaknade upp idag och det var strålande solsken ute och jag har en ledig dag!!

Igår åkte jag sista färden med gula faran, den är numera såld och flyttat till Älvdalen och skulle bli pendelbil till Oslo.

Va in till Jocke idag igen och snackade igenom ev bilköp och mina planer, som visade sig inte alls var så bra som ja hoppades.

Dom har alltså ett erbjudande på Volvo, köp en ny renult megande eller clio och lämna in din gamla besiktade och skattade bil och få 30.000:-

Min tanke var alltså att sälja Seaten och sen köpa något billigare att åka runt i tills i november då den nya kommer. Men då visade de sig att man fick lov att ha ägt den tidigare bilen som ska bytas in i minst 3 månader för att få denna premie som gäller till den sista augusti. Shit. Ja skulle ju tjäna mig en hacka där emellan var det tänkt.

Men då säger Jocke att det har en annan premie där man får 20.000:- uatn att behöva lämna in en gammal bil. Och skulle jag då ha kvar dessa 13.000:- jag fick för min och ta de där 20.000:- så har jag helt plötsligt 33.000:-

Frågan var ju då bara den?

Ska jag orka cykla vart jag än ska i 2,5 månads tid i ur och skur. Eller ska jag ta någon tusenlapp och föröska hitta ett billigt fordon.

Jag vill ju både spara pengar och har jag ingen bil har jag ingen annan möjlighet att ta mig någonstans än på cykeln. Men hur roligt kommer det vara???

Detta är mitt stora I-lands problem för tillfället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0