Undra hur de gick

Hoppade på tåget igår och framför mig där jag skulle sitta så satt det en brud och vi började snacka med varandra. Snackade om allt mellan himmel och jord, bla åldrar på folk hit och dit. Konduktören kommer och ska kolla på våra biljetter och de gick ju bra, trots att hon va 27 lyckades hon åka på en sista minuten som bara är upp till 26.

Resan gick och jag satt och raderade massa mess på min mobil och jag var precis på väg att ta bort biljetten, jag hade allså sms biljett men bestämde mig för att kan vara bra och spara den tills man klivit av tåget. Sagt och gjort, tur jag gjorde det för helt plötsligt kom det en till konduktör och det var extra kontroll. Han bad om legg på mig och frågade om jag var född i februari, ja sa jag. Vilket datum, de blev helt still. När fan är jag född tänkte jag. ha ha

Så klev de fram till tjejen framför mig och tänkte för mig själv att nu är de kört för henne. Det blev världens disskution och hon drog upp alla möjliga problem i livet. Hon hade absolut ingen koll på detta med att åka tåg och visste inte vad det innebar att vara vuxen eller icke då de gällade vilken biljett man skulle ha. Då satt hon tidigare till mig och sa att ja men man kan ju va lugn för man kan ju åka på sisa minuten trots att man är över den giva åldern, och till dom hade hon iiingen aning. Herregud.


De frågade henne om hon trodde at datorn kunde lista ut hur gammal man var. ha ha


Hon totalvägrade att betala för en ny biljett från Mora till Norrköping och drog upp ännu fler senarium i hennes liv som hon tänkte skulle hjälpa henne. Jag kunde inte mer än försöka hålla mig för skratt. :)

Lite synd var de ändå kanske om henne för de kom precis innan Sala och där skulle hon kliva av. Antingen var de polisen som skulle vänta på henne där eller så fick hon got betala en ny biljett.

Jag undrar jag hur det slutade.

Och man kan ju undra hur den första konduktören kunde låta henne åka, men inte den andra. Jag ska iaf inte försöka mig på en fuling hädanefter. De kan bli dyrt insåg jag. ha ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0