Dagens händelser..

Hade så fint ställt klockan på åtta i morse, men som att jag tog mig upp. Kvart över nio ringde Maria och frågade om jag kunde hoppa in och jobba, vilket jag fick tyvärr tacka nej till då jag kände mig lite väl taskig om ja skulle ringt  fyrtiofem minuter innan dagens pass skulle börja och säga att jag inte kunnat jobba.
Det var bara till ås länga sig upp ur sängen samt klä på sig och trycka i sig lite frukost. Sticka iväg i ilfart och lämna hunden och infann mig på jobbet precis i tid tills ja skulle börja. Wow, ja hann. ha ha. Fast iofs, jag brukar vara en sådan där sista minuten människa som kommer fem minuter innan jag börjar. Men jag brukar resonera som så, att är jag klar tills mitt pass börjar så får jag väl infinna mig när jag vill..

Hade lunchen idag och det var såå segt. Hade en 27 gäster men tiden sprang på konstigt nog ganska så fort i alla fall. Jobbigaste med lunchen är att man måste duka upp allting igen. Gjorde mitt och stack därifrån, upp till stallet.

Tog ut Jolly en sväng och hon är så glad och hon gör en glad. Hon är så lycklig över att få komma ut. :)

Kan som vanligt inte gå och lägga mig i normal tid, har jag aldrig kunnat. Sitter och funderar på om ja ska orka vara uppe en timme till och invänta reprisen på PB. Fast de känns som de kommer bli motigt. Är så trött. Hunden, han har däckat för längesedan. Sötaste! Som jag fick höra när en bekant fick vet att han inte fanns med på  parningslistan för hanhundar.

- Varför ha en sådan guldklimp gömandes hemma i garderoben!               

Och det är ju verkligen sant. :)  *älska*

Är ledig i morgon dock väntar massor att göra i alla fall.

* Hästarna ska ridas (tur hunden kan springa med så han får rejäl motion)
* Jag måste tvätta mina kläder för finns inget att ha på sig snart..
* Borde dammsuga (finns någon här hemma som är rejält duktig på att dra in all skit)
*Träffa Lena en sväng..

Sen hoppas jag att dagens måsten ska vara slut.

Påsken består utav bara jobb. Men min tanke är att jag tjänar varjefall pengar jämfört med att vara ledig :p

Nej nu blir det sängen nästa!         Godnatt på er!           ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0