Jag blir så himla fundersam!

Ibland får jag upp tankarna kring mitt tidigare arbete och undrar hur de verkligen ligger till. Syftar lite på Ett steg Bakåt som jag skrev om förut och då jag såg en av personerna bakom detta igår kom det ännu en gång upp i tankarna.

Att jag som person kan få lov att sluta för att jag är slarvig och irriterad får mig att bli lite fundersam då jag nu fått höra att en fått stanna kvar genom en andra chans trotts att personen i fråga är misstänkt att ta både pengar och dricka alkohol på jobbet och den andre är oförskämd mot gästerna. 

Vart var min andra chans då?

Jag har lagt den där skiten bakom mig egentligen och de är inte ens värda att ägna en tanke åt, men man kan ju börja undra när man får höra något sådant. De va dock rätt skratt retande då de ringer och frågar om ja kan hjälpa till med en grej. Men god dag yxskaft. Vad tror man? Som vi skulle vara vänner. mah.


Släpper de där nu, finns massa annat skit som man kan fundera kring istället.

Återstår bara sex dagar på jobbet nu, känns både si och så. Heltid är allt bra! Fick vet idag att nästa fredag är vi tydligen lediga också. De hade injobbad komp och vi extra anställda får inte vara där själva. Men jag gråter väl inga krokodiltårar, ska bli skönt med en extra dag ledigt innan nästa jobb drar igång. Ska bli spännande och se vart detta leder. :)

Hoppade in och jobbade lite till efter vanliga jobbet igår med Servering på middag som Dahlbergs hade med leverantörer, kunder mfl. En del bekanta ansikten då de var krögare i farten och att servera sådana gånger kan vara skoj, men hur har jag stått ut förut? Blev en femtons timmars dag igår med jobb och alldeles för lite sömn innan jobbet kallade idag igen. Så nu blir de sängen igen innan man ska upp igen. Hade så gärna vela ha sovmorgon, men icke.

Var rädd om varandra!


Kommentarer
Postat av: sus

Skit i dom där idioterna. Jag har inte ätit där sen du fick gå. Sjukt dålig stil. Skönt att vi har ledigt på fredag va? Men jättetråkigt att ni ska sluta =( Kommer säkert bli bra på nya jobbet dock! syns snart

2008-10-23 @ 10:44:30
URL: http://sannaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0