Träning VS Ridning

När man är förkyld är man väldigt noga med att inte gå till gymmet och träna. Men att man rider hästen känns som en helt annan sak. Man glömmer verkligen bort att ridning också är träning och kan vara väldigt ansträngande. Hästen är ju min livstil och hon ingår i mitt liv så att säga, och hon rider ju inte sig själv och bäddar rent åt sig, så man måste ju.

Sen att jag förlänger tiden för att bli frisk, det är en annan femma.

Känner att jag totalt kommit av mig i träningen nu. Först låg man däckad i magsjuka och sen en mage som inte riktigt vela leva normalt och jag kunde åter träna förra måndagen, de skulle jag inte gjort. Kände mig lite hängig och de fick jag ju tillbaka nu. Avslutningen på PT duellen närmar sig med stormsteg och jag har inte tränat riktigt på två veckor, kanon!

Har hoppat nu på morgonen och hon känns så fin. De är så himla roligt och de känns som att de kan verkligen bli något bra av detta. Det enda som jag hade vela nu är att få hjälp med dressyren. Jag känner mig verkligen totalt kass stundtals och undrar vad fan jag sysslar med.

Man har ju lite drömmar och funderingar. Fältävlan hade vart jäkligt roligt, men då var de ju just detta. Man ska ta sig igenom ett godkänt dressyrprogram också. Träna Träna Träna Träna!! Är de enda som hjälper mot de. haha.

Sen tror jag att en sponsor hade vart bra också, man skiter ju inte direkt pengar. Allt ska ju kosta så förbenat hela tiden.





Fick en härlig tulpanbukett av Maria i lördags, alltid fräscht med blommor. Synd att jag inte har gröna fingrar så de andra blommorna kunde vart fina också. haha.

Jobb 12-19:30 idag. Björck va tydligen sjuk så blev 1½ timme till med kosingar in på kontot. Tack och Bock, alltid något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0