boxning

I morse va ja super trött när klockan ringde, knappt så att jag hörde de. Men ja kom upp och iväg till jobbet. Hade lite projekt att fortsätta med så dagen gick relativt fort.

Bara jag slutat for jag raka vägen upp till stallet. Red en 40 minuter i ridhuset och satans så fint hon gick. Hon har nog aldrig gått så bra tror jag. Hon va lugn, avspännd!! och väldigt mjuk och trevlig.

Förr i tiden red jag henne alltid på graman och inget funkade. Jag tog tillsut bort den, drog upp lädren så jag kom upp ur sadeln och lät henne gå med huvudet i vädret. Allt för att försöka få henne lugn och framförallt SLAPPNA AV!

De har verkligen gått framåt i stormsteg. De är en helt annan häst att rida. Idag kunde jag sitta med en lös graman och galoppera lungt och samlat framåt i en rund galopp. Förr stutsade vi mest och galoppade uppåt i luften. Förstår ni om ja tycker de är roligt att rida igen. Framförallt när jag får vara med på träningar och ja hoppas hoppas hoppas damen håller så vi kommer ut på tävlingar till våren. :)

Jag hann hem och laga mat innan de var dax för ett PT pass på gymmet. Kommer dit och får höra vi ska boxas. Åhh nej är min första tanke, va tråkigt.

Men nu är de såhär att jag helt och hållet ändrat uppfattning. F-n va ROLIGT de var. Speciellt när ja känner att jag känner mig starkare, kan vara de som man tyckt va tråkigt förr. Lite roligt var de att jag är starkare i vänster ben än i höger. Man tycker ju de ska va tvärtom  då man är högerhänt. Men skenet kan bedra. :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0