Idag fick man tugga grus...

Vaknade i morse av att ja trodde jag hade försovit mig, men när ja kolla på klockan var de bara kvart i sju, kunde därmed sova någon minut till för skulle inte vara i stallet förens åtta.

Kände av ögat i morse och fortfarande gör. Går ju inte och göra något säger dom.

 Jag undrar jag?

Plockade fram hinder och byggde ihop en stutts (stavning?) serie. En med stöd och en med sockerbitar. Hoppade från båda håll och hon kändes jätte fin. Tin höjde upp så de låg på en meter, och de är då fan va fjantig man ska bli att de känns så högt. Vi tog oss igenom och skulle komma från andra hållet. Istället för att ta av så lägger hon in ett till språng och de gick ju inte alls. Slutade med att både jag och Jolly fick tugga sand på backen. Gick bra med oss båda, lite ont i ena armbågen bara. Trodde ett tag att ja skulle få några hundra kilo häst på mig men ja lyckades sparka bort benet. Sänkte ner och hon stannade några gånger, men sen vart ja arg å lite jävlar anama i mig och hon hoppa galant igenom!

Bara för att man har en häst med egen motor glömmer man lätt bort att man har ett par ben man måste använda. Det har jag verkligen fått svart på vitt nu. Hon är lite feg damen emellnåt och ja måste hjälpa.

Men de som inte dödar de härdar va? :P





Nu ska farmor hämtas upp och köras ner till farfar sen ska jag till frissan och ta mer hål i öronen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0