förbannad

Ridturen i morse blev inte som jag tänkt mig. Jag hade i åtanke att de kör som idioter uppe i skogen med tanke på det nya vägbygget. Men vart ska man ta vägen, upp i skogen måste man ju för att ta sig någonstans. Det är väldigt svårt att rida längs andra stigar då de är så himla mycket snö och så himla knöggligt att de endast går att skritta. Så de plogade vägarna är att föredra och just denna väg går just där dessa lasbilar kör för tillfället. Saken är den att de är en allmän väg mitt ute i skogen. De borde gå att ha lite respekt och köra i normalfart, inte komma i sjuhundratjugo runt knuten och viffta om att de kommer en till. Jag ha en snäll häst, det är jag väldigt glad för, men vet de om de? Tänk om hästen blir livrädd och skickar av en, bryr de sig? Nja, skulle inte tro de.

Vart ska vi få rida om inte uppe i skogen. De är liksom inte ensama och snart blir det ett argt samtal till bossen. :P

Var iväg och hoppade med hästen igår och han skötte sig bra. De kändes väldigt hit och dit, men då man kollat på filmen så känns de mer än vad de ser ut. Känns stora framsteg sedan förr och jag hoppas de går åt rätt riktning med allt.





I morgon är det onsdag och dagen är späckad med jobb, klippning, tvättning och packning. Hade skulle hinna med och rida också, får se hur de blir med den saken.

På torsdag drar jag och brudarna ner mot Stockholm för på lördag väntas de sminkning och fotografering. Ska bli kul och se hur de går, jag som hatar å vad med på kort. ha ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0