Älgsafari!

Vart ute och ridit med Palermo idag och man glömmer helt och håller bort att man sitter på en fyra åring för han är så otroligt snäll och lugn, helt obrydd att han är ute själv. När vi kom upp i skogen så kolla ja till för ja tyckte ja sag något, me ähh de va nog en rotvälta var min tanke. Gick en bit till och helt plötsligt står jag öga mot öga med en Älg. Där står de en ko och två kalvar och betar lugnt. Hästen hoppade till men så brydde han sig inte så mycket mer. Jag tjoa och tjimma, men ínte flytta de på sig heller så ja fick gott vända och ta en annan väg. Red en vända och skulle rida hemåt och tänkte att de lär va borta så ja tog samma väg. Eller så var de inte de, för när ja kom travandes så stod de där helt plötsligt 2 meter in i skogen. Då blev hästen rädd och la benen på ryggen. Men okej, att man blir rädd så de kan ja gå med på. :P




Matat magen hemma hos mamma och pappa och nu ska jag stäääda, men så segt de går. Kommer på tusen andra saker att göra hela tiden.
Hunden mår i alla fall bättre och är piggare. Tur att han är snäll att ha med sig lös överallt för de går inte att ha något koppel på honom då såret sitter mitt i vägen. I brist på de när man ska lämna honom ute får man ta till andra åtgärder :P

Man binder helt enkelt fast honom i benet :P


Kommentarer
Postat av: Maria

Varsel på sambons jobb igen så om han får lov att gå kanske jag måste slå igen min frisörsalong för vi lever på hans lön =( Och det ser inte ljust ut kan jag säga....

2009-09-24 @ 20:39:24
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack så mycket :) hihi..

Spännande med älgsafari!

2009-09-27 @ 22:30:54
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0