En vän för livet!

På den tiden som jag gick i Rättvik i skolan så åkte man buss dit och den gick alltid via Vikarbyn på morgonen och där hoppade de alltid på en liten rödhårig tjej som "tillhörde" samhällsbrudarna och man tyckte ju alltid att de var lite för mycket och de trodde de nog var lite mer än oss andra bondbrudar som gick i mjukisbyxor till skolan.

Man tyckte väl mer eller midre så hela tiden som man såg henne med en dag så bytte hon skola och flyttade till Falun, så man tänkte inte mer på henne.

Inte förens den dagen jag klev in på Mora Hotell och skulle söka jobb då jag såg henne där. Fick jobbet där och vi började jobba tillsammans och framförallt lära känna varandra. Hon drog till Spanien efter ett tag där hon brukade vara någon månad under sommaren och jag bleb kvar. Men hon kom tillbaka och så roligt som vi hade på de där jobbet tillsammans har jag nog aldrig haft med någon trotts att själva jobbet sög. Våran humor var alltid på topp och det hände alltid något. Vi själva kallade oss för D1 och D2 vilket också kunde uttalas dvärg1 och dvärg 2, helt enkelt för vi var kortast på stället. ha ha.

Vi har gjort mycket roligt tillsammans sen vi lärde känna varandra och de finns väl ockå saker man undrar över hur vi ens tänkt tanken att göra, men de är också minnen för livet.

Kommer aldrig att glömma telefonsamtalet då hon berättar att hon är gravid. Jag skulle själv vilja sett min min då. ha ha.

I tisdags hälsade jag på henne på sjukan höggravid och igår onsdagen den 22: juli 16:23 kom en pojke till världen!

Jag längtar sååå tills man får se dom! :)

Så något man borde sluta med här i livet är förutfattade meningar om folk, jag själv fann världens bästa vän istället. :) 


                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0