Påsk i Fjällen!

Färden upp till Lofsdalen med bussen gick hur smidigt som helst. Dock fick just jag dessa tre killar med en ålder på femton år just i sätena bakom mig. Jo jag vet deras ålder för jag fick veta framförallt ens livshistoria. Han var skit cool, iaf alla fall om han fick tro sig själv. Tjejen han hade pratat med i Norge. Han sa till hans kompis attfråga mamma vad jag gjorde med henne. Undra varför de va immigt på rutorna i stugan och bla bla. Han k******e runt hit och dit och något som vore fränt skulle väl vara  att prova k****a med fyra kondomer. Säger man vad som helst i andras öron? Tack gode gud om de nu finns någon att de gick av i Orsa!

Vi rullade vidare och när vi kom fram till Sveg så stannade bussen till på ett ställe och fick lov att fråga om de va där jag skulle gå av för vidare färd. Ja antingen här eller så åker du med bort till järnvägstationen. Visst ja gör de sa ja så ja slipper stå här ute och frysa. Och tur var väl de. När vi kom fram så stod de en liten taxibuss där som var på väg att åka innan vi hade stannat. Vi vinkar och han stannar. De första jag får höra när jag kommer av bussen är att lilla du, ska du åka med den där skjutsen så skulle du ha ringt och meddelat detta. Jo visst, det har jag gjort också sa jag, ringde igår ganska så exakt 15:oo. Fanns som tur var en plats kvar och vad står om inte på pappret att jag skulle åka med. Hallå gubbe, läs pappret!

Fick hoppa av vid affären och ringde för hämtning då jag hör någon står och galer ANNNA! Och min första tanke att de kan ju inte vara mig någon ropar efter för vem känner mig där. Men så vrider jag huvudet om och där står faster. ha ha. Visste ju att de var där upp, men att de var sådan bra timing att  det var och handlade var ju inte inspikat. Så de gick köra bort mig till husvagnen. Där väntade mat med familjen och lite snaps. :) Då maten väl hade sjunkt ner och vi var påklädda så åkte vi bort till fasters stuga och hälsade på. Den kvällen slutade med besök på Tuppen & Trapper. Tur vårt sällskap på elva pers kom och livade upp stället lite då de satt fyra själar inne på tuppen. Men efter ett tag fick vi nog och traskader ner på Trapper. Va dansade och rocka hela kvällen och framför allt lurade i folk ett och annat. Som att vi bland annat kom från Norrland och ägde Norrlands guld. Rolig humor man kan ha. :)

Vart en relativt tidig kväll och hem i säng för att vakna i ottan på söndagen. Mådde bara bra, dock blåstes de i alkoholmätaren och de sa att jag inte fick köra själv så fick hålla i mig för kung och fosterland bakom min bror tills jag själv kunde köra. Man ångrade bitter att man förtärde alkohol dagen innan då. Mycket roligare att gasa själv. har vart väldigt mycket poliser i farten där upp under påsk, allt för att kolla nykterhet och fart. Tur man är laglydig. ha ha. Vart en till tur på em, dock fick jag då åka själv, men vad gör de? Huvudsaken man får åka skoter. Har blivit ganska så king på att hitta där nu trotts mina få visiter upp dit. Blev en lugn söndagskväll och framför allt kall. Termometern visade som kallast minus 26. 

Vaknade upp till en tidig måndagsmorgon och klarblå himmel och tills just vi var klara för att bege oss ut på en tur molnig himmel. Åkte en bit över kalfjället och galet va kallt de blåste. Kom precis när de höll på att förflytta en ton med renar såg de ut som. Skulle försöka knäppa kort på dom, men min kamera är ju ganska så kaputt men de går å knäppa, fast man får chansa vad man får med för de finns ingen display, men nu var den så iskall så den vela inte ens starta. :/ Vi kom tillslut i alla fall fram till en stoor ravin där vi tänkte sätta oss, men ändrade oss ganska så snabbt då de var svinkallt. Fikade en snabbis innan vi packade ihop och börnade hemåt.

Jag och bror packade ihop och lastade skoter för att på efter middagen bege oss hemåt igen. Hade nog kunna stannat ett tag till, men skönt och komma hem till bekvämligheten igen också.

Har vart och rört på hästen idag också genom en promenad som gick i ungeäfr 170 knyck. ha ha. Inte konstigt att hon är pigg då hon stått i tio dagar. Hoppas hon är bra i sina små ben nu.

Jag och Flippen har ätit Våfflor idag. Fick ju höra att de va våffeldagen så då kan man ju inte äta ngt annat. ha ha.

Ska ut och kissa hunden nu sen bär de iväg på träning. Undra om mina döda ben kommer palla det?  

                                                 image125


                                          

Kommentarer
Postat av: anna helin

Hej,..jo visst ägde vi stället..Ska skicka korten till dig från kvällen så kan du lägga in bilderna här o visa dom hur kul vi hade den kvällen :) kram

2008-03-25 @ 19:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0