Personalfest ala Bolaget!

Jag och Sandya började med att dra ett pass på jobbet på dagen och vi blev mer eller mindre invaderade utav galna norrmän! De skrek efter en att man skulle ta fram grejerna åt dom, medans andra kunde i alla fall vara trevliga och be om hjälp. Vi fick oss i alla fall ett gott skratt då de rusat in och tagit vagnar på konsum för att handla inne hos oss.

Dagen gick i alla fall rätt fort och efter vi slutat så begav vi oss ut och satt upp tipspromenaden som skulle ta dom dit kvällen skulle spenderas. Sedan var de bara till att skynda sig hem för att göra i ordning maten och oss själva. Efter ett tag börjar jag fundera på vart Mintuun tog vägen som vi köpte. Det visade sig vara så illa att vi hade glömt kvar den på jobbet och vi vart måttligt glada på oss själva. Efter några samtal inser vi att vi inte kommer åt den och börjar desperat ringa mina kära vänner för att försöka få napp, vilket jag också fick hos Sara. Tack Tack!

Vi träffades sedan utanför jobbet där det blev utlämning av diverse färdkost och 1X2 svarspapper för tipspromenaden samt ett papper med diverse saker de skulle samla ihop för att få ihop så mycket poäng som möjligt. Vi skickade iväg dom för att sedan sjävla bege oss ner till campingen där vi skulle hålla till i lappkåtan. 

Då väl båda lagen hade kommit till rätta visade de sig att de fått många skratt efter vägens gång men de hade lyckats med att samla in en hel del grejer av de som stod på pappret. Vi blev rätt impade vi två och vi var glada att de vart uppskattat. :)

Efter de blev de grillning med diverse tillbehör och det vart inte annat än gott. Kvällen fortsatte med melodikryss och sångtävlingar och mintuun kom till användning den också, då det var dax för korv och mintuu/choklod. Även det var uppskattat. Hade en väldans trevlig kväll och tyvärr är det ju slut på jobb där nu. Återstår bara två dagar. Men det visste man ju att det skulle ta slut, men trodde aldrig att man kunde trivas så bra på ett ställe på såhär kort tid.

Kvällen avslutades med ett besök på Wasa med vännerna, och de stället har väl egentligen aldrig vart något att hurra för egentligen, så nu klarar man sig ett halvår till. ha ha.

Förresten så var de en som hade frågat hur personalfesterna påbolaget går till? Det lät så roligt, gör vi inte som annat folk då. Inte direkt så vi sitter på Systembolaget och tömmer lagret. :p

Nä nu blänger hunden argt på mig att han har ledsant på att ligga och glo i väggen så vi ska ta och bege oss till hästarna och motionera dom en sväng. Flip älskar att springa med medans jag rider. Får han springa racerfort, brukar vara hans specialitet.

När jag kommer hem måste jag ta tag i allt som har medjobbsökande att göra. Önska mig lycka till!

Saknar T!

L/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0