Funderingar som kommit och gått..

Då man haft turen att få jobba med saker man alltid tyckt vart så himla roliga så är man så himla fundersam och en anings rädd kanske att man måste släppa taget och få lov att ge sig in i något nytt, vare sig jag vill eller inte. De jobben jag vill ha finns ju tyvärr inte att få tag på. Jag antar att det kanske går ett tag, men sen är jag rädd för att man lessnar totalt. Jag ska visserligen inte säga något då jag aldrig har försökt, men jag känner mig själv ganska väl och vet att det tyvärr är så att jag inte inte tålamodet till allt. Man vill ju ändå ha ett roligt och spännande jobb för att man ska trivas och vilja gå dit. Jag förstår inte att det ska vara s himla svårt att hitta ett jobb där de inte blir mer än för stunden när de behövs folk. Jag har i bakhuvudet att det brukar alltid (det har faktiskt gjort det) lösa sig med jobb för mig, har jag slutat på ett har jag inom kort lyckats hitta ett nytt. Men någon gång lär det väl komma ett bakslag, en vacker dag kanske det inte gör de.? Vad ska jag göra då?

Känns lite motigt just nu, framförallt då man inte vet om man har någon inkomst tillslut. A-kassan har strulat mer än någonsin och jag vet fasen inte om de kommer fungera heller. Missförstånd hit och dit vilket har lett till flera veckor utan någon betalning, och har ännu inte fått någon då den va utlovad från v. 26 och skulle få pengar den 21:a nu denna månad. De ekar fortfarande på kontot. Har man något annat val än att ringa i morgon och återigen få lov och fråga vad som händer.?

Har i alla fall nudå sökt detta jobbet, men sen då? De finns ju inga som passar just mig. Jag har ju inte den där jäkla utbildningen som just de söker.? Borde jag plugga.. Men vaaad?  Det jag vill läsa räcker inte mina kunskaper till för. Kontakter är det enda som hjälper. Borde jag skaffa mig några fler kanske. Men hur gör man då? haha

Ursäkta mitt oändligt tråkiga och ointressanta inlägg, men mina tankar och funderingar går just nu bara till att försöka orka tänka ut hur jag ska lyckas hitta mig ett jobb igen, för ett bra tag framöver...

Önska mig lycka till!


Nu ska jag traska ut i solen och lägga mig på gräsmattan och titta på när Tobias och morbror Ola spikar nånting på huset. Jag är för de här att titta på när andra arbetar.. haha..

Sooo long..

Kommentarer
Postat av: Charlie

men gumman då! vad vill du plugga till då? man ska aldrig säga att det aldrig går för det gör det absolut om man bara ger sig fan på att man ska klara det. Det är bara att övertala sig själv och tro på sig själv! Kram lycka till!

2008-08-25 @ 11:35:55
URL: http://charliieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0