VÄSTERÅS

FREDAG - Med ett stopp på Lappens gick färden ner smärtfritt och vi kom fram dit Anna-Lena och Kerstin skulle bo, nästa problem blev bara att hitta ut till Malin. Tacka vet jag gps. Vi pratade med en dam som berättade en bättre väg för oss då de tydligen var vägombygge så efter lite om och men kom vi även fram dit. Packade in alla grejer sedan tog vi oss en promenad med hundarna bort till Ica Maxi där Malins föräldrar var. For sedan hemåt och käkade god tacospaj som Eva hade tillagat och sedan vart det hockey för hela slanten.

LÖRDAG - Det var bara till att gå upp i ottan och duscha och käka frukost för att sedan börja bege sig bort mot Rocklunda hallen och utställningen, dock var de ju inte bara vi som skulle dit så de va världens köer. Efter en sådär tio minuters köande kom vi på plats och den sista puttsningen avklarades. Då det äntligen var vår tur med de andra tio havanaiserna gick det såklart väldigt fort. Han gick strålande fint och fick väldigt bra kritik, dock undrar man vad det var som gjorde att han fick en tvåa? Gick i alla fall lite bättre för Isac som kom trea. Sprang sedan bort till andra hallen för att kolla in Malin och Rosie som det också gick väldigt bra för, även dom kom trea. Tillslut fick vi packa ihop våra grejer för att sedan åka hem och lämna hundarna och vi begav oss ut på en shoppingvända. Jag var på jakt efter ett par nya skor, men såklart inga man hittade. Som alltid när man ska ha något hittar man det inte. Vi hade planer för kvällen att gå ut och äta på restaurang, men våra krafter orkade inte längre än till en pizza med en film i soffan. Kollade på The Contract och må säga att den var väl inte den bästa fim jag har sett. Helt enkelt väldigt konstig.

SÖNDAG - Vi hade bestämt oss för att ta en sovmorgon och vem vaknar inte o7:2o om inte jag och kunde inte somna om, dessvärre inte heller då det var en jäkla fluga surrandes i fönstret. Låg till nio sedan gick vi ut på en riktig långpromenad runt i Västerås och bara njöt utav det härliga vädret. För att sedan käka frukost och avnjuta en glass på balkongen. :) Satt och snackade och diciderade om allt. Bland annat att man blir nästan chockad om man ser en svensk i det området malin bor. ha ha. Helgen gick alldeles för fort som vanligt och vi fick lov att bege oss hemåt mot Dalom igen. Åkte med hennes föräldrar hem för att sedan hoppa av i Rättvik och åka med Martin hem till mig. Handlade med oss tacos grejer hem för att mumsa i oss.

Varenda gång jag nu vart i Västerås, nu då snarare andra gången så blir jag lika sugen varenda gång att flytta dit. Jag är ju så himla trött på denna kommun och vill ju se något nytt. Det gäller ju bara att lyckas hitta ett jobb och någonstans att bo om man ska ta tag i saken. Men först blir det nog Norge för att tjäna lite coosing. :p  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0