Blandade känslor

Jag måste göra något med mitt liv, jag kan bara inte sitta och vänta på att de ska hända något. Va sjutton, jag lever bara en gång. Come on!

Jag vill ut och resa, upptäcka världens alla hörn, se alla vackra platser som man drömmer om. Mora har man sett i 23 år nu och jag är ganska så less på det.

Alla andra gör ju det, så varför inte jag!?

Frågan är bara hur man ska lyckas spara ihop pengar, jag är inte den bästa på att göra det. Som min pappa sa, då väl lönen kommer är du verkligen kung för en dag. Det stämmer nog ganska så bra. Önskar bara man hade en fetare lön :/

Tur man har fler jobb nu, annars hade de blivit väldans knapert. Blev ju lovad och jobba heltid, men de ser ganska så mörkt ut på den fronten. På torsdag ska jag iaf på andra jobbet och fräscha upp hjärncellerna lite. Ska bli himla skoj faktiskt. :)

Vill bara sätta igång och göra om allt de som ska göras om här hemma. Vill att plattorna ska läggas nu så att man kan fixa i ordning uteplatsen riktigt. Har köpt så fina dynor till utemöblerna så vill få de på plats. Vill att min pappa ska få någon tid och ork över så att vi kan tapetsera om i sovrummet. Har köpt en nya tavla som kommer att passa så fint till de nya tapeterna och den kommande sängstommen som ja någon gång har tänkt att inhadla. Och sist men inte minst skruva upp den nya hayyhyllan. Men ja antar att allt kommer att dröja. Man är ju inte så duktig på att tapetsera och lägga plattor direkt. Tur man har en kunnig far säger jag bara! :)

Sängen som hägrar nu, orkar inte hålla ögonen öppna nå mer denna dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0