Min vackra prins!

Hunden har ännu en gång blivit påhoppad av en sate till hund som inte har alla getter hemma. Denna gång gick de så långt att han har fått bitmärken i halsen som blivit infekterat och därmed fått 40 graders feber. Så blev en vända till Veterinären idag för smärtlindring, antibiotika och rengöring. Blir återbesök på tisdag då han ska sövas och de ska sättas in drenage.


Dagens roliga är i alla fall att jag och Palermo har kommit ut på vår första tävling och jag får vara riktigt nöjd. Framhoppningsmöjligheterna var inte de bästa då de va väldigt trångt och väldigt löst underlag. Själva banhoppningen gick bra då de var första gången för hästen någonsin på en tävlingsbana, dock blev det ett pet och ett stopp. Varav för slarvig galopp in i en konstig sväng och de vart en tvärnit, men nästa gång hoppa han och så bra att han hoppa mig nästan ur sadeln. ha ha

Min käre vän Annso gjorde även debut med Tornardo och de gjord en fin fin runda i första klassen och kunde stoltsera med en rosett. Andra klassen gick bra, trotts mindre missöden och tills sista hindret kom där han, hästen bestämde sig för att hoppa av alldeles för tidigt vilket resulterade i att han fick en bom med sig och även lyckades snubbla och dök och skicka Annso i en trippel saltomotal dubbel volt ungefär. Nu såhär i efterhand kan man skratta åt de fäör de såg rätt kul ut och de klarade i alla fall mållinjen och blev däremed inte diskade. ha ha. Kan även nämna att tidigare på dagen så var de en tjej som flög av hästen och fick den över sig så hon blev medvetslös och fick hämtas med ambulans. Hua. Glad att man inte såg det. En tredje ryttare gick omkull med sin häst också, har nog aldrig vart med om så många på en och samma tävling.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

stackars lilla råttan.. du får pussa honom från mej!

2009-09-21 @ 08:47:35
Postat av: iana

Jag hoppas verkligen att den andra hundens ägare betalar veterinär räkningarna!

Det är fan frågan om man inte ska polisanmäla när det blir så illa!!??

Fy faaaaan om någon ouppfostrad hund flyger på Häxa, då blir det synd om både hunden(och förmodligen mig oxå) och ägaren!!

Usch vad arg jag blir!!

Krya på sig lilla luddbollen!!

2009-09-21 @ 16:51:31
URL: http://snostjerna.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0