Återstår och se om det håller i sig?

Jag har äntligen lärt mig hur man lägger in musik på telefonen samt lägger in korten. Jag är så oteknisk, tur snälla Björn ställer upp och hjälper när man själv mest bara svär för att ingenting fungerar. ha ha.

Mitt internet funkar klockrent nu också, då troligtvis felet kan ha vart att de hoppat in på en annan uppkoppling som inte funkar så bra gentemot denjag egentligen ska vart inne på. Så numera kanske man slipper åka in och ut som en jojo.

Helgen är paserad, visserligen har väl jag nästan helg jämt, men som sagt den kom och nästan på en gång gick. jobbade på dagen igår och jag tycker att det var rätt lugnt jämfört vad jag hade förväntat mig, men timmarna passerade i alla fall och jag begav mig hemåt för att senare bege mig bort till kusinen som konfirmerat sig och inta lite smörgåstårta för att sedan bege mig hemåt för att grilla med brudarna. Min mage var redan rätt mätt men jag pickade i mig lite grann bara för smakens skull, satt sedan ute och myste i solen och drack vin. Så härligt.

Kollade sedan in Körslaget och fixade iordning oss för att sedan spattsera , eller snarare vi åkte bil de tjugo metrarna för att slå oss ner och snacka massa gojja med folket hos Anderas och lyssna på när han drog av några visor och vi gastade med i en hög och fin stämma. Vi begav oss senare ner på Lilla och shakade loss på dansgolvet och inse åter en gång att Mora uteliv är förfärligt tråkigt. Väl hemma igen blev det ett stopp hos Puffen där lite mat intogs och vi bestämde oss för att gå hem till mig och dra av några singstars låtar. Att alkohol gö en klok har man väl länge insett, även så denna gång. För vi kommer på den briljanta idén att göra kullerbyttor över hela ängen. Väl sagt och gjort när vi kommit fram till slutet inser jag att jag tappat telefonen och det var inte annat än att leta, men visst hitta vi den. Sämre var det med örhänget som ligger kvar där ute någonstans, rädd och övergivet.

Jag och Pernilla drog av en Eye of the tiger innan vi gav upp och gick ut och spelade kubb. Jag och Linda mot Pernilla, Joakim och L-G och gissa vilka som vann. Jo just de, Jag och Linda är king! Denna kväll av slutades med filmen Madagaskar för att i ottan gå och lägga sig och vakna upp ungefär fyra timmar senare och känna sig vääldigt utvilad, eller inte.

Dagens bravader har inte vart många. Setat på en stol ute, legat i soffan, kollat in när CANS äntrade scenen och ridit hästen.

Dom få krafter jag haft för dagen är slut och gått på övertid. Jag ska lägga mig och sova nu för att måsta kliva upp i ottan i morgon och ta hand om hästen innan jag ska jobba på 11:30 - 18:00 på Duka med Linda, och troo hur mycket vettigt vi kommer att göra. ha ha.

Bara för att jag fått in lite kort nu då så lär ja väl kasta upp någon.. :) image146

                                                                                                      Jolly Robin **

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0