Dom finns verkligen överallt!

Helgen sprang undan rätt fort och de kändes som ett bra beslut i lördags att stanna hemma och sova istället för att följa med ut och festa. Ställde klockan på tidigt så ja skulle hinna med stallet innan jobbet. När klcokan ringde så skrek sömntutan i mig, sooova mera. Men ja tog mig upp och iväg och ute var de fasen kallt.

Så kallt att de tom var frost på rutan, men I just löööööv min nya bil för ja behöver bara trycka på den magiska knappen så värms framrutan upp på mindre än en minut. Uppe i stallet var de fem minus grader.

Va ut till Vinäs å käkade även igår, porterstek. Mums. Farmor va även med och åt och man inser att hon blir bara äldre och äldre och lite rulligare. Hon är ju trots allt 8..hmm 3 eller va de 86? Aja, hon är i alla fall duktig som bor själv (i stort sett när inte farfar är hemma de två veckor i månaden han bor hemma) i de stora huset. Men hon sa igår att hon är rädd där borta ensam och de förstår ja..

Idag är de måndag och timmarna sprang i väg väldigt fort på jobbet, sen bar de iväg upp till stallet. Motivationen va inte alls på topp när ja red iväg, men den kom under vägen så blev en timme i skogen. På vägen hem mötte ja en dam med två hundar och då stigen va så smal vände ja om och tänkte vänta tills hon gått förbi.

Då kom de....

Vi som red förtörde då verkligen stigarna och bla bla bla...

Jag frågade vart vi skulle ta vägen och rida till min häpnad fick ja till svar i ELLJUSSPÅRET.

Gav henne ett svar tillbaka att vi har faktiskt fått TILLÅTELSE att rida på marken i skogen utav gubben som äger det.

Hade god lust att riva av en riktig burnout så de hade blivit världens grop i marken. haha.

Avslutat kvällen med ett pass på gymmet, Step med styrka. Kanon roligt pass som ja aldrig provat förr.



Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Anna :).



Jo det är mina föräldrars stall. Nej det går inte. Bad dom om en enda sak och det var att inte lämna min häst ensam, för hon springer och stressar upp sig ibland. Efter det var det kört. Man får inte vara mån om sitt djur. Sen när man säger vad man känner ang utfrysningen då tar dom de på fel sätt och så vidare. Varken jag och min häst platsar att vara med tydligen.



Hoppas de är bra med dig och hästarna iallafall :)

2011-10-11 @ 10:32:13
URL: http://helenesjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0