Jag hoppas den inte överlever...

När man har häst är denna årstid något man inte tycker om, speciellt inte nu när det börjar bli s t e n h å r t i marken. Gick trots allt relativt bra att rida på kanterna av vägarna då de inte va lika hårt där. Blev en kort men dessto mer intensiv vända idag då ja skulle möta upp Kristoffer innan dom skulle åka till Borlänge och de blev lite tidigare än vad jag tänkt mig. Blev mycket galoppjobb och hon gick som en klocka (eller nästintill iaf.) Hon var lugn, lyssnade på förhållningarna bra och blev inte så "trissig" som hon kan bli, speciellt i vänster galoppen. I morrn blir det longering som omxäxling. Brukar köra det ca en gång i veckan. Hon jobbar på ett helt annat och avspänt sätt än när jag sitter på ryggen. Det är liksom dit ja skulle vilja komma då då! :)

Min telefon dog här om dagen, har inte gått att ladda alls så har fått lov att lämna in den. Som tur va skulle Kristoffer till Borlänge så ja slapp sitta och åka fram och tillbaka bara för det. Hoppas de inte får nå liv i den, kanske ja kan få en ny. :P

Har bara en dag kvar att jobba denna vecka sen går jag på tre dagars ledighet. På lördag morgon åker vi upp till Vemdalen med hela Dollarstorehänget, dvs alla butiker ska på personalfest. Kan bli riktigt skoj. Minns när vi sa att ja men shit dit är de ju lååång tid kvar, nu är det tre dagar.

Fredagen ser jag också fram emot, men om de kan vi ta en annan gång. Eller en sak är väl att Annso kommer hem och följer med ut med hästarna. Det är så tråkigt att de ska behöva bli så att man ses alldeles för sällan för att någon flyttar.

I morgon väntar jobb , stall och ett spinningpass. En helt vanlig dag i mitt liv alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0