Är det såhär jag vill ha det?

Varför ska helgerna alltid gå så jäkla fort? Tycker jag nyss gick hem från jobbet i fredags och nu är det dax att gå dit snart igen. Stallet ska fixas i morrn innan jobbet och jag hade visst lovat att börja en timme tidigare, men tidigare än sju kan ja eller snarare orkar ja då inte åka till stallet så någon minut över nio kommer nog klockan bli innan jag innfinner mig på jobbet. Ska egentligen börja tio.

Efter att inte vart i stallet på tre dagar var de roligt att åka dit igen. När ja slulle ta in Jolly i stallet total v ä g r a hon gå in i stallet. Ja prova med allt, typ bli arg, va snäll , dra allt ja orka, locka med mat, stänga av musiken. Inget fungerade tills Gunnar öppnade dörren till boxen. Inte vet ja om det har flyttat in nå monster eller nå? haha.

Blev en timme i skogen och trots att hon var väldigt pigg skötte hon sig ändå bra och lyssnade på vad jag krävde. Om man tänker tillbaka förr i tiden och ja tog i henne i galoppen ställde hon sig mest och stutsa på samma ställe. Nu kan hon ta förhållningen men endå går hon framåt. Traven emellanåt gick hon kalasbra.

Vad som var mindre bra var att det helt plötsligt började SPÖREGNA på oss. Ibland undrar man vad man gjort den där väderguden för ont?

Blev bjuden på middag hos mamma och pappa och det tackade man ju inte nej till. Broder va också hemma och han hade beställt stek med pepparotssås. Mycket gott. Men det är de alltid när dom lagar mat. Önskar ja också kunde fått den talangen.

Finns många tankar i min skalle just nu och ibland vet jag varken ut eller in?

Vad är det jag vill?


Idag kom första snön. Nu längtar ja faktiskt lite tills de vräker ner så man kan ut och galoppa i massa nysnö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0