Pay & Jump i Vansbro

Körde rally från jobbet och gjorde iordning alltni racerfart i stallet och in med hästen i transporten för att åka till Vinäs och hämta upp Arrac. Kändes oss en anings stressade men när vi kom fram hade vi ändå gott om tid på oss. Hon kändes fin när jag red fram och fin på framhoppningen sen blev de till och vänta och vänta. Red först 80 cm och hon kändes kanon fin. Fast jag la henne stort så smällde hon av språng och inte en tendens till att skulle antingen vilja lägga in ett till språng eller vägra. Duktig flicka.

Var inte så många emellan oss tills jag skulle rida 90 cm igen så va mest ut och vänta någon minut sen in igen. Tyckte att jag red precis som i förra klassen och hade bra galopp och hon ligger perfekt emot hindret, endå lägger hon på en tvärnit efter tvärnit. Jag vart så jävla arg, hade vela haft en piska och gett henne att rapp och visa att detta inte är okej. Blev ju tre stopp tillslut och Tina fråga om jag vela starta om. Men när vi for så hann inte Sara ta ut nå pengar så ja fick betala och hade därmed inga flera pengar, typiskt nog. En på banan la ner hinder nummer två och hon flyger som ingenting över. Ibland blir ja inte riktigt klok på hästar! Setat och tänkt på vad ja skulle kunna gjort annorlunda, men ja kan fasen inte komma på något. Känns som de vart någon fix idé från hennes sida.

Allt har gått så himla bra hela tiden och de är väl kanske inte så konstigt att om man står på näsan man blir lite försiktig. Men jag tycker nu att vi hoppat så pass mycket och hon har gått bra att de borde släppt för henne. Nu ska det i alla fall tränas och få hjälp från backen. Nyttigt och åka iväg såhär och träna på annat håll och är som sagt jätte nöjd med henne i första. :)

Hemfärden blev låång, regning och blixtrig. Stannade på OK för dricka och korv paus sen va de bara raka vägen hem. Smällde på bra duktigt på himmlen emellanåt och att de spöregnade gjorde ju inte saken lättare. Vart lite safari på vägen också de de helt plötsligt stod en stor älg brevid vägen, grodorna invaderade vägen och när vi nästan va hemma satt de en hare mitt i vägen som vägra flytta på sig.

I morgon är det en ledig dag igen, jag hoppas på finväder, tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0