Längtar efter ledighet!

De var frukstansvärt segat att gå upp i morse när klockan ringde. Kom upp tjugio i tio och skulle träffa Sara i stallet vid tio. Kom dit strax efter och tänkte att hon skulle stå där och trampa men ingen bil och ingen Sara. Hann mocka klart alla tre boxarna sen ringde jag och fråga om hon sov, och mycket riktigt de gjorde hon. haha.

Blev en vända i skogen på fyrtio minuter och efter två dagars vila vet jag att jag kommer ha en mycket pigg häst, mycket riktigt. På vägen bort va hon helt okej och kunde koncentrera sig helt okej, men väl hemåt var de liite väl svårt att lyssna på tygeltag och lugn, ta de luuuuuugnt. De är alltid lättast att rida ut på henne själv för hon trissar upp sig väldigt mycket när andra hästar är med och de ska jaga upp varann. Men ibland vill man bara ha sällskap, de är sååå tråkigt och rida ut själv.

I morgon hade jag tänkt mig ett pass på banan och lite markarbete kanske.

Ska vara ute på Sollerön och Jugen Jon om 1 timme och en kvart. Hade vart såå skönt att vara ledig, men vad gör man. Jag ska vara glad att jag får jobba. För man blir inte rik på 75 % jobb bara. Nästa lediga dag är nästa söndag.

De kommer gå fort! Kan vi hoppas. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0