Jag är nöjd efter prestationen i Leksand!

Efter vår tävling i Leksand känns de som vi är på gamla banor igen. Hon kändes lugn och fin och vi fick startsignal att starta. Redan på första hindret fick vi känna på problem och de vart ett kråkhopp men hon hoppade. Tvåan och trean kändes bra men så på fyran vart det tvärnit, två gånger till och med men sen vart jag arg och gormade på henne och vi kom över. Femman gick bra men så vart de tvärnit på sexan och vi var därmed uteslutna. Hon fegade ur och jag red helt enkelt inte tillräckligt bra.  Som tur var så fick man starta om och rida banan igen. De vart en kanon runda den gången. Jämna fina språng på varenda hinder förutom på sista som vart lite nära, men hon va schysst och hoppade ändå. Kändes otroligt skönt att gå ut från banan och känna att vi fixade det trots de första missödet. Hon kändes precis som förr och där ska vi ta vid.

     
 

Är glad att ja tog egen transport för sista klassen 1.10 som Tin red startade typ vid halv sex.

Va upp till Orsa med transporten och jag måste säga att ja blev lite impad på mig själv som backade upp för backen och trixade in den brevid garaget igen. Man kan bara man vill!

På kvällen blev de lite kubbspelning med Linda, Martin och Sara samt spelet Upp till bevis. Oj Oj så vi skrattade. Kommer aldrig glömma synen på Martin när han ska försöka likna en bläckfisk. haha.

Idag söndag har jag och Tin vart en vända till Valbo då hon skulle införskaffa grejer till köket i huset. Som vi har hållt på och grejat hela dagen. Den långa bänkskivan va så precis att den gick in i skåpbilen och vi kämpade och fick in den, för att få lov att ta ut den och lägga in den igen. Dom som såg oss måste fått sig ett gott skratt.

Gjorde inte så många fynd inne på Ikea, doftljus och en orkideé fick följa med hem.



Inne på Hööks va de tänkt och köpa en ny tävlingsoutfit, men enda jag hittade var ett par nya chaps. Inget annat som passade eller föll mig i smaken. Blir att besöka Abiouse på tisdag ändå. 


     


Blev en kvällstur med hästarna när vi kom hem och nu sitter arslet fast i soffan. Ledig i morrn och det betyder sovmorgon. Ska inte ha någon klocka på rigning. Men ja kan lätt känna lite ångest om jag sover bort hela dagen, men ändå vill jag inte ställa klockan. I-lands problmen. haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0