I morgon gör jag ett nytt försök!

Mitt öga känns mycket bättre och nu ska jag smörja smörja smörja en massa hela tiden. Och jag hoppas verkligen de gör något på tisdag när jag ska ner till Falun.

Vid fyra tiden idag fick jag nog av att ligga inne. Kom hem halv nio i morse ungefär, började jobba sju men de gick ju inte så bra så jag fick ringa in Hanna så hon kom in. Först fick hon äran att köra hem mig. Vad jag undrar är ju dock hur de funkar med arbetsskador. Jag tappar ju inkomst och jag är ju inte direkt sjuk utan får lov att gå hem pga saker som skett på jobbet. Lika på tisdag när jag måste ta ledigt för att åka på sjukhusbesök.

 Ledig = Noll inkomst.  

Är de försäkringskassan man ska prata med, skadan är ju i alla fall anmäld där.

Någon som vet?

Blev en kvällstur med Sara och hästarna. Och de var mer vilda än tama tror jag. Byggde upp lite hinder i skogen som vi skutta över för att få Jolly å tycka de är roligt och lätt. Visserligen lättare och roligare och hoppa i skogen, men bara för att uppmuntra henne. Ska rida inne i morrn och rida markarbete. Får se hur de går med tanke på att de är tävling på lördag i Leksand. Annars är de bara och stryka. Inge roligt om hon ska fortsätta lägga på tvärnitar så man flyger genom hindret istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0