Hur kan de vara så svårt?

Idag har de vart världens konstigaste väder. I morse när ja skulle åka iväg till jobbet spööregnade det. Sen när jag slutade var de världens storm ute. Men  jag hade inget annat val än att gå hem från jobbet, så de var bara att traska hemåt. Skönt och röra på fläsket.

Hoppträningen gick, ja jag vet inte riktigt. Stundtals gick de bra senare skit av allt.

Började med att hoppa galoppbommar hinder och galoppbommar. De gick bra men hon låg på lite för mycket i början men lugnade sig. Sen övergick vi till stutts ett galoppsprång en oxer sen två galoppsprång ut på hm räcke om ja inte minns fel. Först va ja lite mesig och drev lite för dåligt men sen hoppa hon klockrent.

Nästa övning va galoppbommar och oxer vilket också gick kanon.

Sen kom den där stans jävla skit linjen, som ja känner nusåhär i efterhand. haha.

Räcke sen fyra galoppsprång, oxer med murdel sen ett språng ut på ett räcke.

Jolly är ju den som inte vill ta av stort så vi la in ett till språng så skulle alltså rida på fem.

Fick inte till denna linje alls i början. Ja blir så himla osäker hon kan ligga helt rätt på fyra endå ska ja va där och ratta för tankarna går..

Hoppar hon eller blir de nit?

Jag började ratta såklart och hon stannar och ja gjorde en frivolt över henne och landar på ena knät och dunkar i skallen. Trodde ett tag om ja slog hål i skallen, men den höll. Kan tillägga att de SPÖREGNADE ute så ja såg ut som en sandlåda hela jag.

Jag blir så förbenat jävla arg på mig själv. Rid för heelvete istället.

Ska de vara så svårt?

NEJ! Jag vet att jag/vi kan.

Vi sänkte ner och jag fick till några klockrena vändor efter det.

De va ju lätt som en plätt. Varför red jag inte så hela tiden????

Nu ska jag bara tjuvträna där ingen ser mig. haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0