Stoppad av polisen!

Halvt vaken halvt sovande hoppade jag in i bilen i morse och åkte mot stallet, precis som vilken morgon som helst. Men när jag åkte över bastubacksbron så ser jag Polisen står på busshållsplatsen och dom vinkade in bilen framför mig, så ja ja klara mig tänkte jag. Men så höjjer han handen och vinkar in mig. Ja fattar inte, fast man VET att man INTE har druckit. Eh, ja som man skulle gjort det de en onsdagsmorgon, men i alla fall så tror ja hjärtat hoppade över något slag. Och de första ja tänkte på var att nu har ja fan inte körkortet med mig heller. De är något jag är väldigt slarvig med, har jag aldrig en tanke på att ta med mig om ja ska till stallet. Men som tur va så låg plånboken så fint brevid mig under jackan.

Här ska du få blåsa och de där sekundrarna man ska blåsa känns ju som en hel evighet. De gick vägen, annars vore de konstigt. haha. Fick visa körkortet och polisen.

- Hedh? 

- Från?

- Vinäs..

-  En sån jobbar de hos oss också på Polisen, sa han då.  

- Men han bodde i Våmhus.

Tack för informationen tyckte jag sen va de fritt att åka.

Detta är nog tredje gången jag blivit stoppad och jag har haft körkort i NIO JÄKLA ÅR. Dom två första gångerna va tom på samma vecka. Jag som är en fartdåre undrar ju bara när man ska bli stoppad för fortkörning. Aldrig hoppas jag. ^^

Ridturen va kall snöig och blåsig. Jag hade ju nästan vårkänslor men de flög lika fort bort igen. Blev en liten joggingrunda idag då vi hoppade igår och hoppning väntar i morrn igen för Tusse.



I Brist på annat att göra tror ja Alfons tänkte idag och lekte lite med sopsäcken. haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0