Snabba ryck!

Klockan ringde kvart i sju i morse men den har jag väl knappt hört så åtta vakande jag till liv av att plogmaskinen får här ute. Kollade på klockan och insåg att nu vart de bråttom. Stallet skulle hinnas med innan jobbet som började tio. Blev en joggingvända på en halvtimme och hon kändes rätt lung och trevlig. Sen att jag mockade, borstade och klädde på hästen samtidigt , typ. Det är en annan femma. haha.

Fick lov och ringa och informera att jag kunde bli något sen, men jag stämplade in 10:01 så jag hann med nöd och näppe nästan i tid.

Timmarna på jobbet gick rätt fort idag, fortsatte med mitt projekt bygga om djuravdelningen och jag blev nöjd. Jag tycker sånt där är himla roligt, bara man har en bild framför sig hur man vill ha de, och det hade jag. Lite småplock som ska fixas i morrn bara, sen är de helt klart. Skulle egentligen haft en ledig helg framför mig, men vad gör man inte för dessa pengar. Jobbdag åtta i morgon och tar även söndag och klämmer in en nionde jobbdag innan jag får vara ledig på måndag. Många dagar i streck och man kan bli kocko på folk. Men än känns de lungt, kanske för att ja inte mött på en endaste tjurkärring ännu. Haha.

I morgon vankas de kalas för Pappa som hunnit fylla 60 år. (Vet ni. haha. Ja skrev 30 först, sen satt jag och kolla och tyckte de va något som inte stämde. haha)

Vad skulle man göra utan sin pappa. ♥

Vart ute hos mamma och pappa ikväll, käkat tacos och kollat på hockeyn. Vilken rysare. Sista perioden och sista fjuttiga sekundrarna så drömmer dom in ett mål på öppen kasse.
Kvalserien nästa!



Klockan ringer om sju och en halvtimme.

Tack och Godmatt säger vi för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0