Oinbjudna gäster!

I morse tänkte jag när klockan ringde att jag skiter i allt, bilen får gott få körförbud för jag orkade bara inte gå upp. Men så jobbigt det hade blivit å vart utan bil så jag fick gott masa mig ur sängen. Tänkte att det där skulle väl gå snabbt så ja kunde åka hem och lägga mig en stund till.

Kommer in med bilen och han kollar lyset, vilket var bra. Vore konstigt annars då de är sprillans nytt. Sen kollade han på slangen vilket inte var bra, de läckte tydligen fortfarande. Sen något som inte ens påpekades på första riktiga besiktningen var oljestickan som för flera år sedan gick av i plasten men som ändå sitter på plats. Bilen gick alltså ite igenom. Fick backa ut igen utan att betala. Tack för de i alla fall.

Ringde upp pappa och svor en fin ramsa. Åkte upp till honom på jobbet så han skulle få kika. Sen meckades de lite och jag åkte till besiktningen igen. Fick samma gubbe igen och han nickade lite pån huvudet och sa att det var godkänt med inte för all framtid, så ja fick order att hålla koll på det. Jo men visst absolut sa jag. :P Fick man in den där gasen i ventilationen så kunde man tuppa av, och de klarar jag väl mig utan. Bilen är nu i alla fall godkänd för att åkas ett år till med. Frågan är nu om jag ska sälja den eller inte. För fråga nummer två är om jag verkligen vill stå och dra på mig ett jävla lån för å köpa en ny bil. Tåls att funderas på.

När jag äntligen fick komma hem igen va klockan alldeles för mycket för att gå och lägga sig igen. Så det var bara att inta frukost och sen diskberget. Kollade till på golvet och ser en MASSA JÄVLA SVARTMYROR. Kollade ut i hallen och lyfte på mattan och påsarna som stod där, de kryllade av dom. Skickade ut skostället och alla skor som står där och dammsuger upp hela högen, men de kommer bara fler och fler.



Ser då att de kommer upp ur detta jäkla hål.

Ringde upp hyresvärden och meddelade mitt läge och han skulle skicka hit Antisimex.

Tills dess är denne min bäste vän.



Om två timmar ska stallet vara klart och jag och Rosanna ska ut och rida. Halv sex väntar sen spinning cyklen. Dagarna går i ett som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0