Debuten gick strålande!

Träningstävlingen igår gick kanon, Jolly skötte sig exemplariskt.

Red först 80 cm och vi tog oss runt felfritt. La henne lite i botten på några hinder men hon kändes fin.

I 90 kom de in en kombination och insåg då att jag hade nog aldrig hoppat det med henne. Hon kändes finare och de vart ett jämnare flyt banan runt denna gång. Kombinationen gick galant första gången, den var med två gånger som hinder nummer tre och sista sju. Denna gång lyckades vi få in två galoppsprång. Aja, haha med vi klarade det också. Vi va tydligen inte ensama om det så.

Jolly skötte sig galant och hon ör så snäll att ha med sig. Lastar sig själv och står som ett ljus.



När de var färdig ridet s¨var de bara å gasa hemåt och lasta ur och fixa hästen innan ja gaasa hemåt och gjorde mig i ordning för 25 års kalas. Lyckades hitta en gul tunika som ja slängde på mig. En trevlig kväll med mat, alkohol, lekar och en massa dans.

Mindre roligt var det att vakna i morse och tur att ja bara gjorde de sådär för jag hade tydligen inte ställt någon klocka när ja gick och la mig. När ja kommer ut i bilen ser jag på klockan 09:20. Vad i hela tänker jag. Ringer upp Cina och frågar om vi ställt om klokan. Hade jag verkligen noll koll på.

Dagen på jobbet gick rätt fort ändå och de va lite folk i rörelse.

Stämde träff med Annso som va i byn och tog en date på Merlas parkeringen. Så himla tråkigt att man ses så sällan numera.

Ridningen blev inte så avanccerad, inte mer än ut å jogga lite. Tin slängde sen upp mig på Wadesch så red henne i ridhuset en stund, de va drygt om något. Men alltid trevligt att sitta upp på en annan häst med lite mer ridbarhet. Känna på hur de ska kännas och en häst med tänkandet framåt neråt med huvudet. den poängen har Jolly aldrig förstått.. :P

Va ut till Vinäs och bytte tillbaka bil, passade då även på att åka upp och kolla in nytillskottet Felix.



Såååå sööt!

Vill så gärna ha hund igen. Men de får vänta ett tag!



Kommentarer
Postat av: anna (jollys fd fodervärd)

Hej.

Vad kul att det gick bra på "tävlingen", det är så roligt att höra om Jolly och att hon har det superbra!!

Jag känner igen mej i det mesta du skriver om Jollan, för hon var likadan när jag hade henne. "Vissa ränder" går visst aldrig ur. :-D

2011-03-28 @ 17:14:11
Postat av: Wysteriia gets in shape

Svar: Du får ta och bestämma dig :) Som jag gjort :) Kommer bli en utmaning det här men skärper jag mig inte och slutar behandla kroppen som en sopstation så kommer det gå åt heeeelt fel håll :I

2011-03-28 @ 21:26:24
URL: http://wysteriiagetsinshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0