Återfått livet!



Jag trodde verkligen att orkideén hade gett upp hoppet om livet. Men det är ju fler skott på gång. Härligt. :)

Dagen idag har inte vart speciellt händelserik. Känns som man bara går och tänker på semester nu. Fast jag undrar egentligen vad man ska göra, ensam. Har en plan och de är att åka till Power Big Meet med Elica och Cina. Så jävla typiskt att de just va samma helg som det är meeting i Orsa. Man gör aldrig något men sen när de väl händer något sker allt samtidigt.

Hade tänkt rida idag men öongerade hästen istället då hon stått ute i regnet utan täcke och hon blir så himla känslig i ryggen när hon blir kall. Trots de gick hon riktigt fint. Hon har haft en tendens att i höger varv vilja skjuta ut arslet lite för mycket och gå tvåspårigt, men inte idag. Hon va lugn och vilade fint på steget i traven emellanåt, sånt jag vill åt när jag sitter uppe på henne också. Hon lyssnar klockrent på komandon från rösten och en gång när hon skulle galoppa va de som att de gick rakt upp i hjärnan. Shit galopp och hon hoppa iväg jämfota på bakbenen. Haha.

Fick fingrarna ur och rykte manen idag också, så nu är hon fin.

Onsdag i morgon och Jolly ska få sig ett rejält klättringpass om de inte spöregnar vill säga, då kör vi ett pass inne. Man är bra bortskämd att ha eget ridhus på gården, men oj så bra det är. :) 

Hoppträning på torsdag igen för Mia, ska bli kul. Senaste tiden har inte känts så himla kul gällande hoppningen, därför man i stortsett varenda jäkla gång flugit med huvudet före. Men de känns som de där har släppt nu. Senaste vi tränade gick hon kanon och jag kände själv att jag red med lite mer jävlar anama i mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0