Trött på ekorrhjulet!

Många gånger funderar jag på vad fasen man sitter här för. De finns en hel värld att upptäcka. Jag vill se den. Bara att åka, kanske ni tänker. Ja, jo egentligen är de ju rätt sant. Helst hade ja ju vela haft någon att upptäcka saker och ting med, de finns de nog säkerligen folk som vill. Men största problemet stavas p e n g a r.

Ibland önskar jag varför man inte pluggade vidare på en gång och blev något vettigt, de är ju visserligen inte alls försent ännu. Men de blir bara svårare och svårare att motivera sig själv till att ta tag i saker och ting. Och den största frågan är nog egentligen.

Vad vill jag plugga?


Jag vägrar att sitta på kassastolen och växla varor mot pengar i hela mitt liv. Något mer spännande än så ska man väl få ut av livet? Jag ska vara glad att jag har ett jobb och jag ÄR de också, tro inget annat. Men just nu känns allt bara tråkigt, allt som har med jobb att göra. Ett heltidsjobb skulle sitta fint, men ja undrar då hur f-n ska man hinna med alla andra saker man då ska hinna göra. Jag har en häst som ska skötas, vilket jag gör med glädje. Men de tar sin tid och vill man komma någonstans lär man lägga ner tiden. Jag älskar och träna, tycker det är jätte roligt, även de tar sin tid.

Mina dagar ser alltså ut såhär. Jobbar visserligen annorlunda tider varje dag. Men börjar ja tidigt är de stall direkt efter jobb sen träning. Börjar ja sent är de stall innan jobb och sen träning.

Allt går i ett, och jag har ju visserligen valt de själv. Men ibland blir jag bara så fruktansvärt trött på det!

Ja tror ja ska satsa på att antingen köpa en trisslott och hoppas turen är på min sida eller se om ja kan lyckas gifta mig rik. Har jag pengar iaf. De kanske gör en lycklig?

Kan man köpa kärlek?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0