Rogivande folk

Man möter så himla myclket folk om dagarna, vissa mer ihågkommna än andra. Och jag tror att de endast BARA är jag som råker ut för de största pappskallarna. haha.

Ibland har jag såådan lust att häva ur mig vad ja egentligen precis tycker och tänker.

En dam kommer in och köper gardiner.

-Får man byta dessa om de inte passar.
-Ja, självklart säger jag. Bara du har kvittot kvar och förpackningen är obruten.

Damen kommer tillbaka med två förpacknigar varav den ena är öppen. Dessa är ju inte ens lika i färgen påstår hon och de är ju faktiskt samma artikelnummer på dom.
(Vad jag då tänker är, men för i helvete du ser väl att de är OLIKA färg på dom genom plasten)

Jag säger som för alla att är förpackningen öppnad kan ja inte ta tillbaka den. Hon blev förbannad och jag stod och bet mig i läppen för att INTE säga något dumt. De slutade med att jag log lite extra och gav med mig och hon fick nya gardiner.

Några veckor senare kommer två damer emot mig.

- Hej, kommer du ihåg mig.
- Nej tyvärr försökte jag förklara (men de slog mig under samtalet vem hon var) jag träffar ju så mkt folk om dagarna.

Hon vela i alla fall berätta för mig att hennes syster, som de visade sig va som skulle byta gardinerna hade ringt hem till henne och gråtit för jag va så hiimla otrevlig och dum emot henne. Heeela köön hade ju hört vad jag sagt till henne.

Vad spelar de för roll? De är samma regler för alla våra kunder!

Hon skulle minsann berätta för min chef hur jag betedde mig och bla bla bla. Ja men gör de sa jag åt henne om du tycker att jag var så otrevlig.

Han skrattade och rykte på axlarna.

Man kan inte vart med om mycket här i livet om man gråter över ett par gardiner.. ^^

Här om dagen kommer de en gubbe emot mig och han nyser som bara den.

-Shit ja måste va allergisk mot något säger han.

Han går då förbi mig och han måste ha badat i after shave.

Så ja tänkte för mig själv och hade nästan god lust å säga.

-Ja mot sig själv kanske.. haaha

Priset tog damen idag då hon frågar om man måste köpa 3 för 40:- om de står så.

- Givetvis inte sa jag, man kan köpa en eller kombinera ihop med andra i den gruppen.

- Jaahaaaaa, säger hon. Har jag aldrig fattat.

-Förstååår folk de?? Eller är de bara jag som är dum i huvudet..?

Ni kan väl kanske tänka er själva vad jag tänkte då.. :P


Va tråkiga dagarna hade vart om alla människor hade vart normala. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0