Nu blir jag riktigt less!

Hela jävla tiden ska de vara något som krånglar med bilen. Förra vintern så dog den totalt och de gick inte och starta med den kodade nyckeln, så vi fick boggsera skiten till verkstaden. Efter de fick jag ha extra nyckeln som bara går att öppna bilen med genom att öppna i dörren.

Bilen har också hållt på att krångla med och rycka och nästintill lägga av och de har såklart bara hänt när jag sj'lv åkt med den, så tilllslut bytte jag och pappa bil. När vi väl skulle byta tillbaka så helt plötsligt gick de inte att låsa bilen med extra nyckeln, så slog mig då att ja skulle pröva den andra och vips så funkade den. Men problemet var bara att larmet gick inte att stänga av. De tjöt när jag öppnade dörren, startade bilen, gick ur bilen, ja typ jämt.

Ja våndades när ja typ stod på Maxi parkeringen och ja skrämde livet ur folk. haha. Man fick va beredd jämt att direkt man öppna dörren så fick man vara med och stänga av de. Men så en dag så bara slutade de, snacka om att jag blev paff.

Numera efter att en massa grejer som är bytta håller den inte på och hoppar eller tycker, larmet funkar som de ska och jag hade en förhoppning att den blivit snäll och slutat krångla. Meeeeeeeeeen, de var väl för myclet begärt.

Numera så lägger den typ av när jag stannat och stängt av den, ja konstigt vore de väl annars men den dör helt och hållet, de går inte och starta den. I vanliga fall när man försöker starta en bil som krånglar så brukar den ju ge ngt slags ljud av sig. Min är steeendöd. De måste vara något som är glappt med elektrisiteten, har jag fått för mig. Haha. Men så efter man svurit en fin ramsa så startar den.

Förstår ni om jag är måttligt less på bil jäveln!

Ge mig en sån här blir jag glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0