En ledig Torsdag!



Klockan behövde inte ens ringa i morse för att ja skulle behöva vakna, de hade redan Emmy gjort för jag vaknade utav att hon satt och käkade frukost. Pallrade mig upp jag och 8:2o en ledig dag tom, men vi hade bestämt att vi skulle vara i stallet vid Nio.

Red en vända i skogen och hon skötte sig jätte bra. Peppar peppar så va hon väldigt lugn och fin
(kan vara en endagsföreteelse, men kan ju hoppas någon 5 öring ramlat ner.) Då de blev en längre runda igår bortöver Bonäs höll vi oss idag på hemmaplan med lite klättring. Dennis har skött sig exemplariskt och har vart överklycklig att få komma ut på två rejäla rundor, frågan är om han kommer vara lika nöjd i morgon då han kommer få plågas i ridhuset. haha. Ja ska longera Jolly och Emmy ska rida Dennis.

Efter vi var klara i stallet åkte vid mot Orsa för operation finna Bondgård. Ja trodde ja visste vilken det var så vi åkte dit, men de visade sig vara helt fel, vi var tom på fel sida om Orsasjön. Så vi begav oss mot Hansjö där pappa hade frågat runt på jobbet vart de kunde tänkas vara och vi fick en vägbeskrivning, som återigen var fel. Men väl där fick vi ännu en vägbeskrivning och denna gång kom vi rätt, men där var det tyvärr ingen hemma.

Vi åkte vägen runt Våmhus hem och då vi var i krokarna tänkte ja vi ändå kunde svänga förbi hemma hos Evelina och Jonas för att hälsa på nytillskottet Elsie, men där var det inte heller någon hemma. Påvägen tillbaka for vi förbi E:s systers bondgård där jag fann min nye vän.



En riktig cooling. haha.

Hälsade även på massa får och höns, hästar, kaniner och små ursöta kaninbebisar. :)

Väl hemma igen va ja genomfrusen av alla äventyr så blev en dusch sen en vända på stan där jag inhandlade ett par nya foppatofflor. Mina jag har nu är välanvända och luktar väl inte godis. haha.

Vi hamnade tillslut på Kaffestugan där de blev en fika. Kvällen har avslutats på soffan och middag - pannkakor med glass!

I morgon väntar de jobb igen men innan dess stall och t r ä n i n g!

Dagens svullande får mig att må illa nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0