ledig dag

Vaknade i morse av ett mess 8:40, trodde klockan va närmare tolv, men då den inte var mer så tänkte ja fick sova liite till. Vaknade sen vid tio och fick ångest varför ja inte gick upp när ja vakna ändå. Men men inte så mkt att göra åt då. Om ja va nå piggare. Inte ett dugg. haha

I morgon ska ÄNTLIGEN hästen få vinterskor. Jag har nog aldrig vart så less på ett ridhus som jag är nu. Rida inne i närmare 3 veckors tid och man blir snurrig i skallen. haha

På fredag ska ja ut och rida heeela dagen lång. Nja kanske inte men ja hoppas verkligen på fint väder.
Solsken tack!

Träningen går bra. Nästa pass med PT duellen har vi inte förens på söndag. Tills dess kör jag egenträning. Igår körde jag ett crossfit pass, dvs man kör 3x3 upprepningar i snabbt tempo. Kuul, men jobbigt. Hade gärna vilja gått på 75 min spinning efter de, men då man fick lov å infinna sig på jobbet 19:oo och möte inför kommande julen och allt där till fick ja gott traska därifrån och sätta mig i numera den ännu mer billiga gula faran. Ja förstår inte, finns de ngt mer som kan krångla snart.

Förra vintern slutade bilnyckeln fungera, dvs de gick inte att starta bilen med den. De visade sig att något med kodningen inuti den tror ja hade gett upp. de fanns som tur va en extranyckel och de är nu den ja använt mig av.

Bilen har under en längre tid bara krånglat, hoppat, ryckt och när man minst anar de typ lagt av. Men de har såklart BARA hänt när jag själv setat i den. Aldrig när pappa haft den eller gubben på verkstan åkt med den. Men här om dagen, äntligen fick pappa se hur den beter sig. Så vi bytte bil några dagar bara för att han skulle få se hur den lever sitt egna liv. I söndags när vi skulle byta tillbaka kommer pappa hit och ska låsa den, med extra nyckel som jag alltid gjort. Men de gick inte?!

Vi plocka fram den andra nyckel och jo visst gick de och låsa med den. Men själva larmet går INTE att stänga av. Varenda gång ja ska gå ur bilen och öppnar dörren måste man va beredd med att stänga av larmet för de tjuter ut av bara h.....vete. Extra kul är de när de sätter igång på morgon när man åker hemifrån tiidigt och de vägrar stänga av sig.

Så för att dra ett slutresultat av detta. En nyckel för att kunna köra bilen och en annan för att ta sig in.

Förstår ni om ja lessnat på skiten!

Nu ska matsalsbordet äntligen köras iväg för att spraymålas VIIITTT!!

Vilken lycka, jag har väntat på denna stund enda sen ja köpte de för evigheter sen. Men sen blev de ju sm de blev med tidigare boende och de blev aldrig av.

Men nu ska snälla Jossa ta sig an de och ja har de förhoppningsvis stående i vardagsrummet snart igen.

Där ska de sedan avnjutas en god middag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0