ledig dag = regn

I tisdags var jag till Falun och veterinären med Flip. Är så glad att jag har sådan snäll och tålig hund, han gör precis som man säger utan minsta protest. Han lär nog ha blivit van vid detta laget. En veerinärstation är inget nytt för den herrn. Denna gång var det i alla fall inbokat för vaccinet han ska få för sin kvalster/pollen allergi. Jag hopps verkligen att detta kommer funka på honom och att hans kropp också motar de. Skulle vara såå skönt att få slippa ge honom all annan medicin. Om några månader så har vi förhoppnigsvis svaret på det.

Efter det styrde vi färden mot Borlänge och en visit hemma hos Malin och Gabriel. Kom fram till att det är tio månader sen jag såg dom sist, eller i alla fall Gabriel. Har vart in på Malins jobb en snabbis och sagt hej. Men de är så man får skämmas. Han va alltså runt en 3 veckor när jag såg honom, alltså rätt så färsk. Nu kröp han runt som bara den. :)

Tog oss en promenad och uppdaterade varandra om allt som hänt och det var inte en dag för sen. Tills nästa gång ska de inte få gå så lång tid.

Sitter här hemma och funderar på vad f-n man ska göra. Regnet öser ner ute och känns som man mest skulle vilja gå och lägga sig igen. Varför är de alltid såhär när man är ledig. Kanske ska dra på sig regkläderna ändå och bege sig ut på en ridtur..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0