Att skratta åt ingenting!

Här har det vart en himla dålig uppdatering, men mitt liv har rullat på.

På Valborg va vi ut tll Jennie på trettioårs kalas, åt massa god mat och god tårta. De andra förtärde alkohol och jag håll mig till bubbelvatten och körning av raggarbilen. Börjar bli de där tiderna nu igen när man glatt får ratta pappas ögonsten. Kvällen blev ganska så tidig och de va skönt då man skulle upp pch jobba dagen efter, dubbelt betalt tackar man inte nej till. :)

Fredagskvällen blev de grillning med bror, kusin och Anna. Mcket gott och årets första jordgubbar intogs. Senare på kvällen hittade bror ett gammalt spel och vi va inte sena att hänga på. Som vi skrattade. ha ha.

Lördagen vaknade jag , var påväg till stallet och innan ja kliver utanför dörrarna ringer Micke och frågar om ja ska köra till Gesunda. Visste kunde ja de, fick slänga mig iväg upp till stallet och mocka i racerfart och motionera hästen. Hem duscha och hämta allt folk som skulle med. Vi kom upp lagomt till pausen började och den höll på en evighet innan finalerna kunde behaga dra igång. Sällskapet tröttnade relativt fort och en hamburhare senare begav vi oss hemåt Mora igen. Tur de för där skotrarna hade fart rakt ut i publiken stod vi inte långt ifrån, glad man slapp se de. Vi mötte ambulaserna i raketfart, men man kopplade nog inte riktigt att de hade hänt ngt där uppe. Vår dag fortsatte i alla fall. Jag åkte hem och bytte kläder och korkade upp, skjutsen hämtade mig och vi for på förfest och febrilt letade chaufför till Rättvik. Tillslut fick min bror ge sig fast han absolut inte vela, men vad gör man inte för syster. :P
 
Dit kom vi och två av vännerna tappade vi bort på en gång och jag säger åt en utav dom att åk inte ifrån oss för de va hon som hade fixat skjutsen hem. Ringer henne innan ja går in och frågar vart hon va och om de va på G. Då står hon hemma i Mora utanför Lilla, de va den skjutsen de. När vi kommer in på krogen  ser jag att ägaren står i garderoben och jag skojar till det och säger att ja borde väl få komma in gratis ändå får jag har ju jobbat här. Han tittar på mig, ja men de har du ju. Varsegod. Tack Tack sa ja och klev in och skaka rumpa på dansgolvet tills Cina gav upp och gick ut. Jag hade mer att ge men då de ringer efter mig och säger att de åker NU. Var de bara att ta de långa benet före och springa från krogen bort till Statoil. Påvägen hem vet ja inte vad som hände med highlife vart det i bussen och de vart stopp här och där och de vägrade köra mig dit jag vela gå av. Väl i Orsa fick jag nog och hoppade av och ringde efter kära grannen som gott fick hämta hem mig. Somnade hemma hos Annso där vi skrattar i evigheter åt typ ingenting. Men kul var de, iaf då. ha ha.

Söndagen bestod utav marknad och de årliga strupmköpet med mamma, Linda och Pernilla. Sen vart de inte många mer knop den dagen. Middag hos mamma och pappa och sedan efterlängtade soffan.

Nu är de ny vecka och nya tag. Veckan kommer säkerligen gå lika fort som vanligt och på lördag väntas de 30 års kalaset. Kommer nog bli så hiiimla roligt. Jag kommer vara såå snygg som clown.. ha ha eller inte..

                                      

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, det var verkligen flyt!! Hörde att de även pratade om det på radion idag! =)

2009-05-05 @ 22:33:41
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0