GÖTEBORG!

Jag har minsann kommit hem därifrån och en lägesrapport kanske vore på sin plats.

FREDAG
Dom kom tillslut och hämtade upp mig och vi kunde bege oss iväg. Färden ner gick smidigt och vi tog en sväng om Borås för att lämna av Johan och ett besök på Knalleland innan Evelina dök upp och vi begav oss av mot Götet. Väl där va de dax och tanka och vad låg inte bredvid där om ett passade Systembolag, smarta jag glömde all dricka hemma. Kändes konstigt att behöva visa legg igen, man är ju som sagt kändis här hemma. ha ha.
Vi käkade lite lunch på ett ställe innan vi begav oss in till Evelina för lite makeovers och presentutdelning och sedan begav vi oss av in till stan,
  
Väl inne i stanletade vi oss fram till Matilda där hon jobbar och överaskade henne, och om hon blev de allt. :P Vi sprang runt på stan lite tills hon slutade sedan stack vi och käka på en Italiensk restaurang och käka super god pasta men med desto sämre service. Nog om det.



Kvällen fortsatte vi med att dricka goda drinkar och en hel del skratt.



Dock kändes det att man hade vart uppe sen tidigt på morgonen och vi kom i säng vid två tiden och hade då vart  vaken sedan tjugo timmar bakåt i tiden.

LÖRDAG
Vi vaknade, och det alldeles för sent och vi gjorde oss i ordning för att åter ta oss in till stan i de härliga solskenet.  Min jakt var att hitta en outfit för kvällen, vilket man trodde skulle vara rätt så enkelt. Men shi fick jag. Vi käkade dyr och inte allt för god räkmacka och sedan stressade vi hemåt igen för att hinna göra oss i ordning inför kvällen,och jag hade min nyfunne outfit i påsen.

 



Väl hemma var det bara att sätta fart, men gästerna hann komma innan vi ens hade blinkat. Så de fick gott titta på medans vi gjorde oss i ordning, och de tog ju sin lilla tid. ha ha. Kvällen fortsatte med god smörgåstårta och massa vin innan vi begav oss ut i Göteborgs nattlivet.

 

Hade en trevlig kväll ute och vi hann inte mer än in förens vi skulle iväg till nästa ställe. Kvällen gick och vi delade på oss. Allt som allt så slutade denna kväll helt oförutspått för mig och Linda. Mer än så behöver inte nämans. ha ha. Såhär i efterhand är det roligt att skratta, men just då var vi nog mest arga och förbannade. Vi ramlade i alla fall in hemma hos Evelina igen klockan halv åtta på morgonen och det var då..

SÖNDAG
Den dagen såg mest ut såhär. ha ha

     
 
Runt en sex tiden på kvällen orkade vi ta oss i kragen och packa väskorna för färd mot Borås och hämta upp Johan, samt sedan ta oss hemöver Mora igen. Efter donken stopp och färden hem så landade jag i sängen Ett mitt i natta.

Vela inte alls åka hem igen, solen sken ingen snö och en härlig stad!

Tack alla för en jätte trevlig helg! :)

Kommentarer
Postat av: Liiiinda

HAHA. jag måste få dina kort från göteborg!

2009-03-25 @ 21:25:53
Postat av: Jessica

Å, vad kul att se Matilda!!!



Verkar som att ni hade en bra Gtb-tripp!



Kram

2009-04-01 @ 16:24:52
URL: http://jessiejames.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0