Tråkigt besked..

Dagen känns som den vart oändligt lång, men ja antar att den börjar inta sitt slut.

Jobbade sju till två idag sen var jag och Annso upp till stallet och hoppade med Dennis. Han tycker de är så himla kul och blir som en unghäst på nytt.

Tog tag i städningen idag och all jäkla tvätt så nu behöver man inte skämmas över att släppa in folk igen :)

Brudarna kom förbi på kvällskvisten med Kina mat och sen blev de lite kortspelande som alltid när Linda är i farten. Jag vann nästan, bara ett ynka fjuttigt poäng som fattades.

Snart är det helg igen och det innebär att jag har ännu en ledig helg och jag ska ta mig i kragen att åka ner och hälsa på Malin som jag inte sett på evigheter och det är inte långt kvar tills hon ska föda. Måste ju hinna se magen en gång ialla fall. Ska bli mys. :) 

När ja satt mig vid dator nu för en stund sen så får jag läsa att en gammal sköthäst jag haft har galopperat vidare till de evigt gröna ängarna och till sin vän Goliath. Usch, hemskt sånt hära. Men som de verkar har han i alla fall inte lidit, men han hade ju allt för många år kvar att leva för att det skulle ta slut nu. Finns många minnen med den hästen, Flurpen och lilla jag. Längesedan som man såg honom, men man glömmer honom inte i första taget. Nu får han i alla fall vara tillsammans med sin följeslagare Gollis igen.

Dax att kolla till tvätten igen, sen blir det sängen och en ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0