BORLÄNGE

Efter mina arbetade sex timmar på jobbet igår tog jag mitt pick och pack och drog till Malin i Borlängen för att äntligen få träffa henne och se hennes gravid mage som jag inte sett sedan februari, minst.

Innan färden begav sig hann jag med ett stopp hos farbror doktorn för att ta lite prover gällande magen. Se om de går att få fram ngt vad det kan vara för fel på den..

Väl i Borlänge styrde vi kosan mot Kupolen och jag shoppade alldeles för mycket mot vad jag hade tänkt mig, men glad var väl jag för de. :)

På kvällen laga vi till tacos och satt och käka då vi kom på den briljanta idén att åka till Falun och kolla in Falukalaset. Sagt och gjort, dit kom vi och de kändes som de var vi och en miljon småbarn. Herregud säger jag, varenda man ur huse måste ha knallat ut i den åldern för de kryllade av de små fulla krypen. Vi gick ett varv sen for vi hem och sov..

Drömde en hel kansig dröm i natt om att jag låg och funderade på om jag skulle stanna hemma denna söndag eller om jag skulle ta bilen och åka ner de få timmar de tog till sydligare breddgrader för att ut och åka lyxbåt. Iväg kom jag men jag vet inte riktigt hur jag kom ner dit, men plötsligt satt jag på denna båt med resten av mina släktingar och vi for igenom en kanal och på sidan om kunde man skåda de olika staterna i USA kommandes i följe.. Las Vegas.. San Fransisco.. Jag vet att jag skulle ta kort på sakerna, men såklart tog batterierna slut. Min farfar va frisk och kunde gå och prata igen. Och jag fick uppleva USA. Vilken bra dröm, tänk om de hade vart sann..

Drömmen avslutades med att jag satt hemma i rishuset och det va knöka fullt med folk och självaste Prins Carl Philip skulle vara med på tävlingen och banbyggare va Anita Hedin. ha ha. Va fasen får man allt ifrån. Måste vara Borlänge luften. :p

Här vräker regnet ner, vi som hade tänkt  bege oss in till stan. Men så insåg vi att de va röd dag och nationaldagen, så de blir soffan och godiset från i går som vi inte ens orkade skänka en blick för vi va så mätta. ha ha.

Idag firar mamma och pappa 17 årig bröllopsdag. Grattis till er :)



 de va nog den här jag åkte med :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0