Folk kan verkligen (inte) bete sig!


Idag när jag stod på jobbet så kom de fram en vad jag tyckte då söt dam som skulle fråga om det fanns någon i personalen som kunde hjälpa henne med hennes mobiltelefon. Öhh jaha tänkte jag. Bara så du vet sa jag så är du inne på Dollarstore nu.

Hon skulle i alla fall ha hjälp med att byta nummer. Tänkte först om hon menade att hon skulle kopiera över numren från telen till kortet eller viser versa, men så var ju inte fallet. Hon förklarade och jag medgav att jag förstod inte riktigt vad hon menade. Förstår du inte hur ja menar fick ja till svar.

Men om hon nu hade telenummer 222 och vela ha 333, hur gjorde hon då? Försökte förklara att hon lär ta kontakt med sin operatör för att de kan hjälpa henne med att kanske byta nummer. Nej de behövde hon inte för det var bara att ringa till televerket. (min tanke, gör det då kärring)

Jag kan i alla fall inte hjälpa dig försökte jag få in i skallen på henne och påminde henne ännu en gång att hon va inne på Dollarstore. Jaha, ja trodde man kunde få hjälp med allt i hela världen överallt fick jag till svar. Ja om de vore så väl tänkte jag.

Knatade bort till kassan och Anders för jag fick lov att berätta vad jag fick höra. När de kom berättade Anders att hon hade kommit in genom kassorna och sagt att hon hade inte handlat något, hon skulle bara ha hjälp med sin telefon.

De skrattade vi åt jag jag lova er!

Senare på dagen kommer det en kvinna som handlar blommor och jag lägger ner de på bandet och de ¨råkade fastna ett litet spröt i avskiljaren på bandet. Jag stoppade bandet och frågade henne och de gick bra. Jag vet inte jag har inte hunnit titta snäste hon tillbaka.

Sen skulle hon betala och det gjorde hon med kortet. Och när det var dax för henne att godkänna sa jag som alltid att ja då kan du godkänna på klar.

- FÅR JAG STOPPA NER KORTET FÖRST!

Fick jag till svar och då kände jag hur djävulshornen växte fram.

Sen fick inte bandet rulla för de skulle stoppas och jag hade god lust om ja så kunnat satt på de ännu fortare..

Jag älskar mitt jobb, men ibland är folk bara för mycket!


Kommentarer
Postat av: Liinda

hahaha. låter som att du haft en rolig helg på jobbet ialf! :)

2009-04-20 @ 13:59:56
Postat av: ALICIA - shopping & foto

ta gärna en titt på min blogg om du har lust =)!

2009-04-20 @ 14:07:01
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0