Om livet vore en dans på rosor ?

Om jag ändå kunde bestämma mig för vad jag vill här i livet, allt känns bara så himla icke prima just nu. Jag har ju haft min tankar hit och dit, men det känns som jag inte blir klokare av någonting. Att ljuga för mig själv kommer inte lösa några funderingar i alla fall och det är väl bäst att ta tag i saken innan det vore för sent.


Det känns faktiskt som jag skulle kunna sätta mig ner och gråta en skvätt för att kanske få det att kännas lite lättare, men jag ska stå emot.


Vädret gör ju inte en så mycket gladare heller, fick en smärre chock när man tittade ut i morse och gräsmattan var mer eller mindre täckt utav snö. Vart tog sommaren vägen liksom då vi för en vecka sedan bara satt ute på mig uteplats och svettades i shorts och linne och nu, mössa och vantar?




image149


Stackars själar som har sin Bal idag också, jag med tjock tröja och jacka frös halvt ihjäl och där kommer de avklätt, men ack så fina i små klänningar. Vi gav upp då vi sett dom vi skulle och begav oss hemåt dyblöta och genomfrusna.   

 image148

 

Återstår och se om jag och Susanna tar oss iväg på tävlingarna i Falun i morgon, hade vart skoj och sett, men om detta väder ska fortsätta så vet i sjutton. :/


Ska ta och äta min underbart trevliga lördagsmiddag nu, makaroner och korv. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0