Ge mig ett hopp!

Tappat gnistan lite för att skriva. Det händer aldrig något spännade iaf så.

Vad har hänt sedan sist ?

Jag överlevde mitt lopp i stafettvasan och jag måste vara nöjd med min insatts då jag tränat ungefär lika med noll. Kom upp till Mångsbodarna och vart lite eller snarare ganska mycket nervös och fundersam till hur allt gick till egentligen. Började med att testa skidorna som man egentligen inte fick göra i spåret för de var påväg åkare in mot kontrollen och in för växling. 

  Jaha vart ska jag prova dom då sa ja lite irriterat? Ja du får leta rätt på lite snö på vägen. Hallå, som att de fungerar sa ja lite fint och visst ja blundar för dig. Jo tack.

Växlingen gick iaf galant fast jag hade noll koll på vem ja skulle växla med, tur vi hade de fina röda mössorna på oss. ha ha. Första biten gick bra tills de verkliga biten upp mot Risberg började, där trodde jag att jag mer eller mindre skulle dö. Vi snackar inte tjugo trettio meters stigning utan flera kilometer.

Mina planer var att åka på två timmar, tyckte de va rimligt med min bakgrund av träning och då sträckan såg ut som de gjorde. Då ja mer eller mindre kände mig död och mina ben var som blyklumpar kände jag verkligen hur klockan tickade iväg och dessa två timmar kunde jag fetglömma. En snarare tre timmat skulle nog tiden stanna på. Men då jag väl kom fram till Evertsberg stannade tiden på 2 h och 2 min. Så ja måste väl ha åkt på ganska så bra ändå då. Detta har verkligen gett mig mersmak. Då nästa års Vasaloppsvecka drar igång ska jag vara mycket tränad och ska stå på startlinjen för både Tjejvasan och Stafettvasan. Hoppas vi kan få ihop ett lag bara. :) Någon som ställer upp? :P

Tältet fick sig inte mer än en visit utav mig och lika bra var väl de. Kan inte påstå att det var så värsta roligt. Träffade på gamla klasskompisar och annat roligt folk, det var väl de enda som gjorde kvällen . Förutom mina kära vänner som underhöll en. ha ha .

Jag är så himla uttråkad över saker här i livet just nu. Allting går i samma takt och anda och jag har ingen energi. Jag skulle behöva ett jobb där man jobbar ordentligt under veckorna och veta att man är ledig på helgerna. Som att jobba en tre timmar på en dag känns så himla meningslöst. Framförallt ger de inga pengar. Och just nu känns de verkligen. Lönen kom precis och den är redan slut. Inte konstigt då man har räkningar och man får inte ut mycket mer än att de räcker till de och lite till. Jag skulle vilja unna mig något bra för mig bara spontant sådär. Men de kan ja ju se med ett minne blott. Jag måste lägga manken till för att göra något åt saken.

Till helgen ska jag och Pernilla åka upp till Lofsdalen och åka skoter. Ska bli så himla roligt. Älskar och köra fort! Mamma och pappa de tokarna ska åka hemifrån gården och upp. De har gjort de en gång tidigare så de lär väl ska gå igen. :)

Ska bänka mig i soffan en stund innan de är sängen som kallar och man ska åter igen sova och stiga upp till en nya och troligtvis tråkig dag. 
   
                                                                                                                                                                      LOVE


Kommentarer
Postat av: majsan

ahha jadu anna fy du förgyllde då min lördag i tältet;)

anna ser att du rider..har du nå tips va ja ska tänka på?ska ju börja rida på jobbet=/ja e lite rädd för de där djuren ja..

2008-03-07 @ 20:26:02
URL: http://venjansmajsan.blogg.se
Postat av: Charlie

darling! jag vill ju följa ditt liv:) så du måste skriva..

2008-03-09 @ 17:23:34
URL: http://charliieee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0