Som att vi inte ens hann komma dit.

Jag vet inte vad jag ska börja med att berätta för de finns oändligt mycket!

Det började i alla fall med att efter några om och men kunde bilarna börja rulla upp mot slutdestinationen, SÄLEN! Första som gjordes var att hämta nycklarna och stugan hittades ganska så enkelt. Vad som inte gick att missa var att de var oändligt mycket snö och de hade skottat en alldeles för smal väg upp till stugan, och det var verkligen uppför, sista biten fick vi dras upp. ha ha. Och vår första tanke var hur sjutton ska detta funka när vi fått i oss alkoholhaltiga drycker och alla vi mer eller mindre har stövlar på oss. Kan du inte gissa hur de gick kommer svaret snart.

Åtta brudar i en stuga kan inte mer än mindre sluta i ett stort inferno. Det var grejer ÖVERALLT. Men vad gör de, lika bra trivs vi när vi äntligen fått komma dit.

Torsdagskvällen vart bara en myskväll. Mat på Kalas, en knasigt ställe kom vi fram till efteråt. Vi fick inte maten samtidigt, vi fick vänta i oändlighet och vissa fick betala X antal kronor för mycket för sin mat. Vilket krångel. Vi for hem och spelade spel och hoppade säng sådär lagomt mitt i natten. För att vakna upp, eh utvildade tills fredagens aktiviteter som för vissa stod för att åka snowbord och för oss andra , shopping. ha ha. Jo, de gick även där uppe att bränna alldeles för mycket pengar. Vi återsamlades för lite lunch, de tog några sista åk och vi andra for hem för tillagning av mat. Festandet inför kvällen börjades och innan vi hade fixat oss färdigt allihopa, var de lagomt slut på varmvattnet. Scharader utav dess like spelades och tiden var kommen för att springa ut till taxin. frågan var bara, vart sjutton var den?  De får vi nog undra också. För de kom ingen. Vi tog oss ner på vägen efter några vurpor för Helenas del, även för mig och Linda kan tilläggas då vi skulle försöka vara stöttepelare för damen, men de resulterade även att vi for med i vurpan. När vi väl kom ner för backarna så från ingenstans så kom denna tjej och vad gjorde inte vi om frågade om hon kunde köra oss till HC, och snart var vi där. Kvällen blev inte annat än lyckad, och den avslutades efter att ha sett taxikön med en promenad hem för mig, Sara och Mia. De fick mer eller mindre hålla ett stadigt grepp medans jag gled på skorna hemåt. Nästa år får nog isbroddarna följa med. haha. Hem kom vi och de hade inte ens fått en taxi då..

Lördagen vaknade vi nog ganska så mosiga hela högen, men upp kom vi och iväg ut i både spår och backe. Jag lyckades valla så fästet fanns och jag och Helena tog oss en tur. Väl framme insåg vi att vi absolut inte hade åkt där vi tänkt åka, de blev en längre runda. After skiin intogs och vi tröttnade rätt fort och for hem, hem till en varm ducsh och en power nap. Så var de dax för ännu en kvälls bravader, slutade ungefär som kvällen innan. Varmvattnet tog slut och vi spelade scharader och för att inte förglömma siingstar. Taxin ringdes i tid och vi knatade ut. Men var faan var taxin? Några samtal senare och den stod där, dock inte alls vad vi hade beställt, men till HC kom vi, och gick förbi kön. Det kändes bra! :) Hemma i stugan slutade inte denna kväll, efterfest hos några göteborgare och vi somna lagomt i ottan för att sedan få lov å kliva upp två timmar senare. Phu. Men det var inget annat än hem till stugan och börja städa. Skinade blankt vart de och nycklarna skulle lämnas in. Ett stopp på donken vart de innan färden hem, och jises vad trött jag var då. Att vara uppe dygnet runt mer eller mindre kändes rätt rejält då. Väl hemma var det bara att släppa grejerna innanför dörren, och där står de ännu kvar. Känner ja mig själv lär de väl bli ståendes där ett tag tills man börjar sakna något. ha ha.

Jag har haft så sjukt roligt och jag längtar redan tills nästa tripp blir av!!

[ Sara - Linda - Pernilla - Helena - Susanna ] Tack för att man finns med i er värld, har haft så sjukt många roliga skratt dessa dagar!


Kommentarer
Postat av: Emmy

Låter som att du haft en riktigt nice Sälen tipp! Sälen är bäst!

2008-01-29 @ 01:01:52
URL: http://emmy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0