jag säger då bara de ..

Tänkte att en promenad med Annso skulle vara på sin plats innan damen åter lämnar landet och sagt å gjort traskade jag och hunden upp till henne. Vad hon då istället kom på varför ska vi gå när vi kan åka skoter. Ja tänkte ja, de skulle vara roligt. Jag, Annso och Flippen begav oss upp i skogen och hunden roade nog sig minst lika mycket som vi.

Att ha i åtanke var att  då vi begav oss skulle jag och jobba om två timmar så att en kort tur skulle de bli. Efter en bit kom vi på att vi åker hem och lämnar hunden kan vi åka lite fortare. :) Vi körde in på en väg som skulle ta oss hem och jag ljuger inte om ja säger att vägen knappt lutade, men lika choackade vart nog både jag och Annso då vi låg där mitt ute i snön med en skoter på sidan, vi tippade alltså, hur nu de gick till. Jävlar vaed vi skrattade, jaha vad gör vi nu då var nog bådas tanke. Vi ringde förstärkning för hjälp att få upp skotern igen, men förgäves. Vi skrattade lite till och kämpade med våra eh enorma muskler. Men upp fick vi den, fast de kändes som ett ton. Hunden mest tittade på oss som vi vore knäppa. ha ha. Äntligen tänkte vi, nu kan vi bara starta och gasa hemåt så hinner vi. Problem nummer två, skotern startar inte, sur som faen. Vet inte hur många ex antal försök vi gjorde innan vi skulle ringa förstärkning igen. Olander ställer upp och kommer, och vad sker inte om han får igång den på EN gång. hmpf. Iväg kom vi alla fall tills problem nummer tre uppstår.

En för tvär sväng gjorde att vi fick lov å vända om och köra åt andra hållet för att kunna vända om mot rätt kör riktning. Det är då de visar sig att i stort sett hela sandtaget bestod att ren glansis med 3 meter snö uppepå. Och vad gör inte vi om står mitt uppå de vilket resulterade i att vi kom inte en meter. Jag vet inte hur mycket vi slet och drog innan vi lyckades för att mattan skulle få fäste. Genomsvettig kom ja hem lagomt en tjugo minuter innan jag började jobba. En väldans snabb dusch och jag infann mig på jobbet 16:30. Prick i tid. ha ha

Jag sumerar detta som att de var absolut inte meningen att vi skulle åka skoter den dagen. :P

Dagen var dock inte slut där. Kvällen skulle avslutas med en film var vår tanke, den efterlämgtade Green Street Hooligans. Datorn och teven skulle sammkopplas, lätt som en plätt tyckte vi och vi gick ganska så fett bet. ha ha. Ringde ännu en gång efter förstärkning, men tyvärr lyckades inte han heller. Så slutade med att vi låg på golvet och kollade på Annsos kort.

Kommer man minnas denna vinterns skoteråkning också då, för jag kan tänka mig att de kommer säkert inte bli så mycket mer. Om jag inte lyckas ta mig upp till Lofsdalen något. 

Jobbat på Lifestyle idag och det var en himlans lång och seeg dag. Klockan slog i alla fall äntligen sex och jag sprang hem till Pernilla för att byta om och vi skulle på träningen. Som vi hade längtat! :)

Vi kommer dit, ganska så sent och jag frågar vart hon har sina skor. Jävlar , de hade hon glömt hemma. Hon åker fort som fasen hem för att hämta och jag springer in för att ta plats. Men vad ser jag då jag kommer fram till salen, de steppas för fullt där inne. Vad fasen, vi hade tagit fel på tiden. Var bara en timme försenade. Jävla skit.

Kvällen slutade i alla fall hemma hos Pernilla i hennes soffa och med Singstar. Jävlar vad kul vi haft och som vi har sjungit. Mer eller mindre vackert, men vad gör de ? ha ha . Kommer bli en hitt när vi ska till Sälen! Jag LÄÄÄNGTAR!

I morgon vankas de en ledig dag. Ska bli skönt, sova tills man vaknar och bara göra som man känner för de. Vet i alla fall vad som väntas i morgon kväll. Tralllalllallla.. ha ha.

Långt och otroligt  betydelselöst inlägg. Men jag har skrattat i alla fall! ♥

Kommentarer
Postat av: Annso

hahahaha, ja, du är inte ensam om att skratta, vilken premiäråkning säger jag! :D

2008-01-10 @ 23:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0